چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
دوره مددکاری اسلامی

حوزه/ مسئول اداره مددکاری مؤسسه سفیران انقلاب از برگزاری کارگاه آموزشی مددکاری اسلامی برای ۵۰ نفر از طلاب خواهر خبر داد.

حجت الاسلام محمد شعبانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از برگزاری کارگاه آموزشی مددکاری اسلامی خبر داد و گفت: مرحله اول طرح مددکاری اسلامی از مهرماه سال گذشته، آغاز و تا اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت و از پانزدهم شهریورماه نیز مرحله دوم این طرح در منطقه نیروگاه تحت نظر اداره بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم این کارگاه از 50 نفر از طلاب خواهر دانش آموخته سطح سه و چهار حوزه طی فراخوانی جذب و پذیرش انجام دادیم که از ویژگی های عمده این افراد فارغ التحصیلی آنان مرتبط با علوم روانشناسی و علوم اجتماعی بوده است.

مسئول اداره مددکاری مؤسسه سفیران انقلاب ابراز داشت: برای برگزاری مرحله دوم از این کارگاه، تفاهم نامه ای را با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به امضاء رساندیم تا در پایان مدرک پایان دوره مددکاری اسلامی به شرکت کنندگان تقدیم شود.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این مطلب که این دوره به مدت 24 ساعت آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: 12 ساعت آموزشی از این دوره مختص تکنیک های مشاوره با خانواده های آسیب دیده است که از اساتیدی همچون حجت الاسلام اخوی، رئیس مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) و خانم نوری از کارشناسان مسائل خانواده استفاده شده است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری سرفصل «تکنیک های مشاوره با خانواده های آسیب دیده» آن است که افراد شرکت کننده، توانمندی لازم را در مواجهه با این نوع از اشخاص به دست آورده و خروجی بهتری داشته باشند.

مسئول اداره مددکاری مؤسسه سفیران انقلاب بیان داشت: همچنین در این دوره، هفت ساعت آموزشی متمرکز را به کارگاه مددکاری اسلامی اختصاص دادیم که تبیین مددکاری، ضرورت مددکاری، ضرورت ورود طلاب در این عرصه، روش و شیوه های مددکاری اسلامی و ... از جمله سرفصل های آن بوده است.

حجت الاسلام شعبانی یادآور شد: حجج اسلام والمسلمین و آقایان روستا آزاد، توحیدی منش، هرمز، میرشکار، جوشقانیان و همچنین خانم کرمی از اساتید این کارگاه ها بوده تا در سرفصل های گوناگون به ارائه مباحث و توضیحات مدنظر بپردازند.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان پس از اتمام دوره، در امتحان شرکت کرده و با گزینش از آنان، به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی خواهند شد تا پرونده مددکاران به آنان سپرده شده و فعالیت های خود را آغاز نمایند.

مسئول اداره مددکاری مؤسسه سفیران انقلاب در پایان گفت: این دوره تا بیست و دوم این ماه ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha