یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/ نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید انس و الفت مردم با آموزه های قرآن کریم بیش از پیش افزایش یابد، تصریح کرد: قرآن نباید تنها برای زینت خانه و روی طاقچه باشد، بلکه ضروری است آموزه‌های این کتاب آسمانی در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، پیش از ظهر امروز در دیدار شماری از فعالان فرهنگی و قرآنی، با اشاره به اهمیت انس و الفت جامعه با قرآن اظهار داشت: قرآن هم بازسازی و هم نوسازی می‌کند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با بیان اینکه قرآن هم بازسازی و هم نوسازی می‌کند، افزود: هر کس با قرآن مأنوس شود، روح او رشد پیدا کرده و نشاط می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید انس و الفت مردم با آموزه های قرآن کریم بیش از پیش افزایش یابد، تصریح کرد: قرآن نباید تنها برای زینت خانه و روی طاقچه باشد، بلکه ضروری است آموزه‌های این کتاب آسمانی در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: انس با قرآن یکی از مواردی است که به زیبایی کار یک جامعه می‌افزاید، زیرا قرآن کتاب نور بوده و درمان دردهای درونی ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، انس و الفت مردم با آموزه های وحی را در ترقی و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... مهم دانست و گفت: مردم با مطالعه علوم قرآنی در واقع به پویایی و بالندگی جامعه کمک خواهند کرد

وی، انس و الفت به قرآن بهترین راه و عملی است که می توان به خداشناسی دست پیدا کرد، افزود: با توجه به آیه قرآن، شفا بودن قرآن یعنی دردها را درمان می‌کند و رحمت یعنی نوسازی می‌کند، شفا به معنای بازسازی و رحمت به معنای نوسازی است؛ زیرا قرآن هم دردها را درمان کرده و هم روح و جان ما زینت می‌دهد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه قرآن زینت روح ما و نسخه شفابخش دردهای روحی و روانی ما است، تصریح کرد: هر چه به فرهنگ قرآن نزدیک‌تر شویم پایه شخصیت ما بیشتر و محکم‌تر شده و به قله‌های کمال نزدیک‌تر می‌شویم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه انس با قرآن سبب پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: آسیب اجتماعی یعنی منحرف شدن از مسیر صحیح زندگی و انحراف از مسیر درست، تباهی و نابودی فرد و جامعه را به همراه دارد.

وی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی هم به‌مثابه خارج شدن از مسیر جاده است که یا منتهی به نابودی و مرگ می‌شود و یا سلامت افراد را به خطر می‌اندازد که گاهی اوقات قابل جبران هم نیست؛ ازاین‌رو باید با تکیه بر قرآن و آموزه‌های دینی با انحرافات و آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

آیت الله مهمان نواز خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن در خانه را مد نظر قرار دهید و هر روز قرآن بخوانید حتی به انداز یک سوره، زیرا خواندن قرآن مقدمه ای برای رشد معنوی انسان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha