پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضرت فاطمه(س) را مظهر عبوديت پروردگار و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه در راه ولایت دانست و گفت: بايد سیره فاطمی بیش از پیش در بخش های مختلف جامعه اسلامی نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قائمشهر برگزار شد، به نقش این بانوی نمونه اسلام در دفاع از ارز های دینی اشاره کرد و گفت: دخت نبی مکرم اسلام همه توان خود در دوران عمر با برکتش در جهت حفظ و پشتیبانی از میراث گرانقدر پدر گرامی خود به کار گرفت.

وی با تشريح شخصيت و سجايای اخلاقي اين بانوي بزرگ اسلام، اظهار داشت: زندگي حضرت فاطمه (س)، مصداق بارز مهر و عطوفت در خانواده بوده كه بستر مناسبي برای تربيت فرزندان صالح فراهم مي كند.

حجت الاسلام صادقی، حضرت فاطمه زهرا(س) را محور آفرينش مخلوقات دانست و بيان داشت: اكنون حضرت فاطمه زهرا(س) الگويي برجسته براي زنان به محسوب شده و بانوان مسلمان بايد گفتار و اعمال اين بانوي بزرگوار را در زندگي خود،سرلوحه كار قرار دهند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) با وجود ظلم و ستمی كه به ايشان روا شد، وظيفه و تكليف خود را فراموش نكرد و اين سيره، درسي برای تمام بشريت شد كه در هيچ شرايط و موقعيتی عمل به مسؤوليت ها و تكليف خود را فراموش نكنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اين بانوي بزرگوار در لوح دل خود جز خداپرستی و عبادت خالق متعال و دوستداري پيامبر، نقشي نداشت، گفت: شناخت حضرت زهرا(س) در گرو درك جايگاه اين بانوي فداكار در كنار پيامبر گرامی اسلام و امام علي(ع) است.

حجت الاسلام صادقی، حضرت فاطمه(س) را مظهر عبوديت پروردگار و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه در راه ولایت دانست و افزود: بايد سیره فاطمی بیش از پیش در بخش های مختلف جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی به نقش حضرت فاطمه(س) در حفظ عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و با بیان این که ایشان اسوه همه زنان در رعایت عفاف و حجاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: الگو برداری از سیره این بانوی ارزشمند اسلام سعادت و کمال را نصیب زنان جامعه اسلامی خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضرت فاطمه(س) را اسوه زنان مسلمان معرفی کرد و با بیان این که بانوان بايد با رعايت حجاب اسلامي، امنيت و آرامش رواني را براي خود فراهم و بنيان خانواده را استحكام بخشند، گفت: حضرت فاطمه(س) نخستین بانويي بود كه در راه دفاع از ولايت و ارزش هاي الهي و اسلامي به عنوان الگو براي زنان ماندگار شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که از مهم ترین و بارزترین حرکت حضرت زهرا(س) بحث دفاع از ولایت ایشان است، گفت: ولایت مداری این بانوی نمونه اسلام و دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان امری شخصی و فردی نبوده است، بلکه در واقع مسأله امت و اصل اسلام بوده و به همین دلیل حرکت حضرت فاطمه(س) در این رابطه، حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی و رسالت مکتبی به شمار می آید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا ‌(س) در اوج غربت ولایت و امامت، به دفاع از این دو شاخصه مهم اسلامی پرداخت، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز جایگاه ولایت را در نظام اسلامی در اوج می‌بینیم، مرهون از خودگذشتگی‌ها و نقش‌آفرینی شخصیت‌های ممتازی همچون حضرت فاطمه(س) در طول تاریخ است.

وی با اشاره به این که فاطمه(س) به دخترها و زن ها می آموزد که مسؤولیت شناس و مسؤولیت پذیر باشند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) به همه می آموزند که چگونه از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردار گردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می‌بخشد، پرورش بی‌نظیر او در دامن پیامبر‌اکرم(ص) بوده که حضرت زهرا(س) را بانوی خودساخته و عزتمند کرده است.

حجت الاسلام صادقی، سیره زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای همه مردم در راه رسیدن به کمال و سعادت دانست و خاطرنشان کرد: همه مسلمانان به ویژه زنان باید شیوه زندگی این بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند. 

وی همچنین حضرت فاطمه زهرا(س) را احیاگر نقش زن در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: قبل از ظهور اسلام زن ننگ و عار عرب جاهلیت بود، اما در اسلام این طرز تفکر با مخالفت پیامبر اسلام روبه‌رو شد و ایشان جایگاه زن را در جامعه اسلامی نهادینه کردند و با احترام گذاشن به وجود فاطمه(س) از نسل پیامبر اولین حرکت اسلام در ارتقای جایگاه زن شکل گرفت.

حجت الاسلام صادقی، داشتن عفت، عزت نفس و حیا را از جمله دیگر شاخصه های مهم اخلاقی بانوی بزرگ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا‌(س) باید سرمشق زنان و بانوان جامعه اسلامی ‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha