یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
مدیر مدرسه علمیه بیجار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: باور و اعتماد نسل جوان به گفته ها و بافته‌های جبهه متحد معارضان و معاندان نظام اسلامی یک آسیب تهدید زا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمتی حکیمی فر، امروز در جمع مسئولان و مدیران شهرستان بیجار اظهار داشت: دشمنان آگاه و با تجربه و دوستان ناآگاه بی دغدغه، امروز در یک مسیر با بسیج امکانات تلاش دارند با سیاه‌نمایی از دوران مدیریت نظام اسلامی و تبرئه چهره نظام سلطنتی پهلوی، وضعیت مدیریت و کارکرد جمهوری اسلامی را نامناسب و ضعیف معرفی کنند و با بزک کردن چهره سیاسی و مدیریت دوران پهلوی نسل جوان که فاقد حافظه تاریخی نسبت به رژیم مستبد پهلوی است را در مسیر مقابله با نظام اسلامی قرار داده و نظام گذشته را به عنوان جامعه آرمانی به آن معرفی کند و راه بازگشت به رفاه و زندگی مناسب را رجوع به نظام سلطنتی نشان دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام صاددق(ع) شهرستان بیجار عنوان کرد: این تلاش‌های مستمر و منظم که جهت تحریف انقلاب و روی‌گردان کردن نسل دوم و سوم از این حرکت عظیم انجام می پذیرد؛ امروزه به اوج خود رسیده است که نمونه عینی این تلاش را در آشوب های دی‌ماه 1396در شعارها، میزگردهای ماهواره ها و شبکه های اجتماعی،‌ قابل مشاهده بود.

این استاد حوزوی گفت: باور و اعتماد نسل جوان به گفته ها و بافته‌های جبهه متحد معارضان و معاندان نظام اسلامی یک آسیب تهدید زا است که از یک سو ریشه در ناآگاهی و فقر اطلاعاتی نسل جدید از دوران گذشته دارد و بخشی نیز به قدرت عملیات روانی دشمن برمی گردد که در مدیریت افکار عمومی جامعه کشورمان بویژه نسل آرمانخواه و بلند پرواز جدید، بسیارموفق تر از جبهه خودی عمل می‌کند.

وی افزود:  این مساله به برخی نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها نیز مرتبط می شود. از این رو برای تنویر افکار عمومی تلاش براین شده تا با بهره گیری از روش مقایسه‌ای (قیاس مشهود و ملموس) به اختصار بخشی از مزیت‌های جمهوری اسلامی را نسبت به دوران 52 ساله حکمرانی دولتین نظامی رضاخان و محمد رضا بیان شود.

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار داشت: لازم است با کنکاش در تاریخ معاصر، دوستان نسل جوان را با تحولات و رخدادها و اتفاقاتش مستند و متقن البته بدون اغراق آشنا کنند

ماهیت، شیوه و ساختار حكومتی در ایران

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار بیان داشت: از جمله عوامل مؤثر بر نوع سیاست‌گذاری یك نظام؛ ماهیت، ساختار و شیوه اداره حكومت می‌باشد. به عنوان نمونه اعمال سیاست‌های كلی در نظامی با ساختار دینی كه خود را مقید به حفظ اصول اخلاقی و الهی می‌داند، با نظامی لائیك یا سكولار متفاوت است.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شیوه حكومتی بر پایه پادشاهی یا سلطنت فردی قرار داشت. در حكومت پادشاهی یك فرد با عنوان سلطان یا شاه تمام قدرت سیاسی جامعه را در اختیار می‌گیرد و اراده شخصی او مظهر اراده سیاسی و حاكمیت در جامعه تلقی می‌گردد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار  گفت: همچنان ‌که در 52 سال سلطنت پهلوی، در واقع این شخص شاه بود كه به تنهایی تصمیمات حكومتی را اتخاذ می‌كرد. انتصاب یا بركناری نخست‌ وزیر، وزرا، صاحبان پست‌های بالا، استانداران و غیره تنها به وسیله شاه انجام می‌گرفت. به اعتراف دوست و دشمن كابینه، مجلس و قوای دیگر حكومتی از خود هیچ اختیاری نداشته و در واقع نقش نهادهای رسمی نقشی تشریفاتی بیش نبود.

مشروعیت حكومت اسلامي مبتني بر مشروعيت الهي

وی افزود: مهمترين و اصلي‌ترين مزيت حكومت اسلامي نسبت به حكومت شاهنشاهي نوع مشروعيت حكومت است كه مبتني بر مشروعيت الهي است كه درآن افراد صرفاً بر اساس داشتن ويژگي‌ها و لياقت‌هاي خاصي به حكومت مي‌رسند. به عبارتی اساس شكل گيري نظام اسلامي، مشروعيت الهي حكومت با ضميمه شدن به مقبوليت مردمي است. علاوه بر مزيت‌هاي مشروعيت حكومت در نظام اسلامي نسبت به نظام شاهنشاهي، در زمينه هاي مختلفي مي‌توان دو نظام مورد نظر را مورد مقايسه قرار داد.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: امام راحل دارای مشروعیت الهی و مقبولیت عمومی بودند و در این میان نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر پشتوانه مردمی بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha