سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجت الاسلام عطائی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور:

حوزه/ حجت الاسلام عطائی با اشاره به این که سبک زندگی قرآنی با شیوه زندگی غربی صفر تا صد تفاوت دارد، گفت: غرب قائل به اومانیسم و انسان محوری است و در عین حال جایگاهی که برای انسان قرار می دهد با اندیشه او نمی سازد.

حجت الاسلام عطائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، با اشاره به این که سبک زندگی قرآنی با شیوه زندگی غربی صفر تا صد تفاوت دارد، گفت: غرب قائل به اومانیسم و انسان محوری است و در عین حال جایگاهی که برای انسان قرار می دهد با اندیشه او نمی سازد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به اینکه نظام تربیتی غربی به دور از تعالیم وحیانی بنا شده است، افزود: غربی ها حیواناتی از قبیل سگ و گربه را کنار خود روی کاناپه و صندلی ماشین می نشانند و ارتباط عاطفی و حتی جنسی را با حیوان روا می دانند، ولی به هم نوع خود ترحم نمی کنند.

وی با بررسی تفاوت دیدگاه در جایگاه انسان الهی نسبت به انسان با دید غربی ادامه داد: برخلاف تنزل شخصیت انسانی در تفکر غیر الهی در مقابل، قرآن انسان را خلیفه خدا در زمین می داند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با برشمردن ارج و منزلت انسان در کلام وحی و آموزه های دینی، گفت: خالق هستی همه چیز را مخلوق برای انسان و دراختیار بشر می داند و مرتب می فرماید خلق لکم ،سخر لکم ،

حجت الاسلام عطائی در ادامه با اشاره به مد نظر قرار دادن افق کمال انسانی که خداوند برای بشر در نظر گرفته، به نظام تعلیم و تربیت و بنیان خانواده در غرب اشاره کرد و گفت: خانمی که اعتقاد به آخرت نداشته، وجهی ندارد که در رنج های زندگی با همسرش شریک باشد بچه بیاور و بچه داری کند.

وی در پایان گفت: اگر زن خانواده اعتقاد به آخرت داشته باشد، ثواب هایی که خداوند مهربان برای زن در تحمل درد و رنج بچه داری و تعلیم و تربیت صحیح فرزندان مقدر نموده، شامل حال او خواهد شد و این وظیفه سنگین را آسان می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha