پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
کد خبر: 483794
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
قره باغ

حوزه/ طلاب اهل جمهوری آذربایجان که درجامعه‌المصطفی واحد تبریز مشغول به تحصیل هستند، با برگزاری تجمع اعتراضی و انتشار بیانیه ای، اقدام حاشیه ساز نخست وزیر ارمنستان در سفر به ایران را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تبریز، به دنبال وقایع مربوط به اقدام نخست وزیر ارمنستان در سفر به ایران و گرفتن عکس یادگاری با بنری به نام «قره‌باغ خاک ارمنستان است، تمام» در باشگاه آرارات، روز گذشته مراسمی با حضور دانش‌پژوهان، اساتید و کارمندان جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز، در مهدیه این واحد آموزشی بین‌المللی برگزار شد و در این مراسم بیانیه ‌ای از سوی "طلاب جمهوری آذربایجان در جامعه المصطفی العالمیه" خطاب به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این مراسم قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: همان طور که مستحضرید، روابط میان دو کشور مسلمان ایران و آذربایجان همواره در تیررس دشمنان اسلام و مسلمین بوده است. دشمن دائما در صدد این بوده است که روابط صمیمی و مستحکم میان این دو کشور همسایه را ازبین ببرد. 

متاسفانه سفر چند روز پیش نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی نیز به این نیرنگ دشمن بهانه های جدیدی داده است. فضای سیاسی، اجتماعی کشور مسلمان آذربایجان در این چند روز اخیر به شدت متشنج شده است و استفاده از بنری با این عنوان که " قره باغ مال ارمنستان است، تمام"  در یکی از این دیدارها،(دیدار با ارامنه مقیم تهران در باشگاه آرارات تهران) دلیل اصلی و عمده‌ای است که موجب خشم و ناراحتی مردم شریف و غیور کشور جمهوری آذربایجان شده است.

ما طلاب کشور آذربایجان در جامعة المصطفی العالمیه می‌دانیم و معتقد هستیم که ادعای صورت گرفته در این بنر با مواضع سیاسی جمهوری اسلامی ایران در تضاد است، علاوه بر این، با بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که "قره باغ خاک اسلام است و هرکس در این راه بمیرد شهید محسوب می‌شود" نیز کاملا در تضاد است. 

ما به عنوان نمایندگان معنوی مردم جمهوری آذربایجان در کشور ایران از شما تقاضا داریم به اقدامات و مواضع خود نسبت به روابط جمهوری آذربایجان عنایت بیشتری داشته باشید و از اقداماتی که  در این روابط تهدید محسوب می‌شود دوری گزینید. 

تقاضای دوم ما این است که مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران، در مورد این موضوع و اقدام قبیحانه و کینه افکنی که در دیدار با ارامنه رخ داده خصوصا و در مورد روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان عموما، مواضع صریح و شفافی را داشته باشند تا مردم و متدینین جمهوری آذربایجان نیز از سرگردانی نجات پیدا کنند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میسلم IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    2 0
    مرگ بر ارمنی مشروب خوار