دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان»

حوزه/ نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دشمنان با ما موضوعات هسته‌ای نیست، بلکه آن‌ها با عدم وابستگی و استقلال ما مشکل دارند و نمی‌خواهند که ایران حافظ منابع و منافع خود باشد. آمریکا و اسرائیل تحمل آزادی خواهی ملت موحد ایران را ندارند و دشمنی آنان به همین علت ادامه دار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در همایش «تحریم در تقابل با صلح جهانی از نگاه ادیان» که ظهر امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به نگاه ادیان به صلح، گفت: از دیدگاه ادیان توحیدی مخصوصا اسلام و یهودیت صلح یک حالتی است که در نبود جنگ و ظلم معنا می‌یابد و زمانی است که همه چیز به تعادل برسد. امروز در شرایط فعلی در جهان یک آتش بس برقرار است و صلحی در کار نیست.

وی افزود: در منطقه کشورهایی وجود دارد که معدن زرادخانه اتمی هستند مثل پاکستان و اسرائیل، اما کشورهای غربی با آن‌ها کاری ندارند و تمام فشارهای هسته‌ای بر ما اعمال می‌کنند‌. چنان که مقام معظم رهبری تولید سلاح‌های هسته‌ای را از نظر شرعی حرام دانستند.

مره صدق تصریح کرد: مشکل آنان با ما موضوعات هسته‌ای نیست، بلکه آن‌ها با عدم وابستگی و استقلال ما مشکل دارند و نمی‌خواهند که ایران حافظ منابع و منافع خود باشد. آمریکا و اسرائیل تحمل آزادی خواهی ملت موحد ایران را ندارند و دشمنی آنان به همین علت ادامه دار است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همبستگی اقشار مردم همواره در تاریخ بوده است که نمونه آن را در دفاع مقدس و دوران انقلاب دیده و تکرار کرده‌ایم، آن این است که غرب زمانی همبستگی دینی را یاد گرفت که دین را به پستو راندند و دیگر با آن کاری نداشتند، اما در ایران دین بخشی از هویت ماست.

مره صدق در پایان با اشاره به ریشه دار بودن دین در ایران گفت: همواره در ایران حکومت‌‌ها ریشه در دین داشته‌اند، اما هیچ گاه سبب اختلاف بین ادیان متفاوت نشده است و همیشه پیروان ادیان باهم اتحاد دارند و به یکدیگر احترام می‌گذارند و در راه مبارزه با دشمنی که نه طرفدار آزادی دینی و نه حقوق بشر است، وحدت و همدلی خواهیم داشت.

وی افزود: ملت ایران در طول تاریخ بدتر از این‌ها را تجربه کرده است و در دهه شصت و اوایل انقلاب سختی‌های بیشتری وجود داشت که همگی را پشت سر گذاشتیم و تا زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان پدر معنوی ما هستند، هیچ دشمنی نمی‌تواند به ما آسیبی بزند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha