چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی

حوزه/ دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای دستیابی به اهداف متعالی پژوهشی به امر مهم پژوهش توجه جدی نموده و در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی منشورات و دستاوردهای علمی تخصصی خود را ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای دستیابی به اهداف متعالی پژوهشی و در کنار فعالیت های آموزشی، به امر مهم پژوهش توجه جدی نموده و زمینه پژوهش و تحقیق را برای دانش‌پژوهان، استادان و پژوهشگران فراهم آورده است.  

در حال حاضر با تلاش استادان و دانشجویان دانشگاه، آثار ارزشمندی از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه به جامعه علمی ارائه شده است که این آثار در جشنواره های مختلف علمی و پژوهشی بیش از 80 رتبة برتر را از آن خود ساخته اند. در زمینه نشریات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی شش مجله وزین آموزه های قرآنی، آموزه های حقوق کیفری، آموزه های فقه مدنی، آموزه های فلسفه اسلامی، آموزه های حدیثی و پژوهشهای اجتماعی اسلامی را تقدیم جامعه علمی کشور نموده است. همچنین در حوزه پژوهش های دانشجویی نیز دانشگاه ضمن پیگیری تربیت پژوهشگر در مرکز پژوهش و نیز حمایت از پایان­نامه­های مقاطع تحصیلات تکمیلی، با حمایت از انتشار چندین نشریه دانشجویی، زمینه لازم را جهت آشنایی دانشجویان با شیوه های پژوهش و نویسندگی آماده می سازد.

در این دانشگاه تاکنون 12 طرح پژوهشی در حال اجرا و همچنین 70 طرح پژوهشی خاتمه یافته وجود دارند که اکثر طرحهای پژوهشی کلان به تولید کتاب منتج شده است. از سوی دیگر تا کنون 113 عنوان کتاب چاپ اول در 124 مجلد توسط مرکز پژوهش منتشر شده است که از این تعداد، 60  عنوان از منشورات پژوهشی در جشنواره‌های علمی پژوهشی کشوری و استانی حائز بیش از 80 رتبه گردیده‌اند.

از جمله طرح  های پژوهشی در مرکز پژوهش می توان به آثار «اهل البیت (ع) فی القرآن الکریم»، «ادلّه اثبات دعاوی کیفری»، «حقوق در آینه فقه»، «امامت‌پژوهی؛ بررسی دیدگاه امامیه، معتزله و اشاعره»، «جریان‌شناسی تفسیر نگاری های فقهی»، «فرهنگ روابط اجتماعی در آموزه‌های اسلامی»، «فقیهان امامی و عرصه‌های ولایت فقیه (طرح جامع ولایت فقیه)»، «احکام سوء عرضه کالا در حقوق اسلامی»، «جایگاه تولید غذای حلال در راهبردهای اقتصاد مقاومتی»، «مستندات قاعدة حلّیت فراورده‌های دامی بازار مسلمانان»، «سبک زندگی مولد، معطوف به تمدن‌سازی»، «اقتصاد مقاومتی، گفتمان تولید ثروت از منظر مقام معظم رهبری» اشاره کرد.

 همچنین این دانشگاه دارای منشورات علمی تخصصی  فراوانی است که از جمله آن ها می توان به «فقیهان امامی و عرصه‌های ولایت فقیه(ج 1 و 2)»، «علوم قرآنی در مکتب اهل بیت (ع)»، «رابطه سببیت در حقوق کیفری»، «مبانی رفع تعارض اخبار از دیدگاه شیخ طوسی در استبصار»، «جریان شناسی تفاسیر فقهی (2 جلد)»، «زکات باطنی؛ پژوهشی فقهی درباره گستره زکات از نگاه قرآن»، «فرهنگ روابط اجتماعی در آموزه های اسلامی ج 1 و 2»، «قرآن و زیبایی شناسی»، «آسیب شناسی فهم حدیث»، «زیباشناسی قرآن از نگاه بدیع»، «تربیت جنسی در اسلام، آموزه ها و راهکارها» و «فقه الجواهر؛ المنتقی من جواهر الکلام»   اشاره کرد که در پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی عمده ترین آنها جهت بازدید علاقه مندان ارائه شده است.  

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha