یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
نشست خبری هفت پژوهش جامعة المصطفی

حوزه/ اگر در عرصه پژوهش‌های دینی، خود را از کسب مادیات و شهرت‌های دنیوی رها سازیم، تحقیقات ما برکات والایی یافته، اثربخشی فوق‌العاده‌ای در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در هفتمین نکوداشت پژوهشگران، انجمن‌ها  و تشکل‌های علمی برتر جامعةالصطفی، به برخی از موضوعات مطرح پژوهشگران برتر المصطفی اشاره نمود و اذعان داشت: هیچ گاه نباید از حضور در میدان پژوهش غافل شویم؛ با توجه به محدودیت‌ها و اقتضائات بودجه‌ای، فقدان حمایت‌های مالی از پژوهش، کار را برای پژوهشگران سخت، ولی با برکت‌تر و ارزشمندتر نموده است.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی کسب فضل الهی را در گرو عبور از دغدغه‌های مالی برشمرد و یادآور شد: در عین اذعان به ضعف‌های مالی، هیچ‌گاه نباید خود را غرق در دغدغه‌های مادی کنیم. اگر دنبال خلاقیت، اثرگذاری و اثربخشی هستیم، هیچ‌گاه نباید دنبال نام و نان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی پژوهش را پایه و پشتوانه عرصه تبیین معارف ناب الهی دانست و یادآور شد: اگر در عرصه پژوهش‌های دینی، خود را از کسب مادیات و شهرت‌های دنیوی رها سازیم، تحقیقات ما برکات والایی یافته، اثربخشی فوق‌العاده‌ای در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به حدیثی از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با بیان این که اگر به کم‌همتی، کمی چاره‌جویی و فقدان قوت در تصمیم‌گیری دچار شویم، فعالیت‌های ما عمق چندانی نخواهد داشت، گفت: برای عمق‌بخشی و تحول‌آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی باید بلندهمتی، راهبردپردازی و راهکارنویسی و پرهیز از سستی در تصمیم‌گیری را در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی افزود: اگر بخواهیم دریچه فهم و خلاقیت و و جوشش چشمه‌ها از درون رخ دهد، باید از ناحیه فضل الهی صورت گیرد؛ انسان‌هایی که در فقر، ناداری و کمبود امکانات، ولی با کسب فضائل الهی جوشش‌های معنوی را در خود نهادینه ساختند، تأثیرات پایداری در عرصه‌های گوناگون ایجاد نمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بر کشف استعدادها و حمایت‌های معنوی از نخبگان تأکید نمود و با بیان این که سه عنصر اساسی بلندهمتی، راهبردپردازی و قدرت تصمیم‌گیری، سلوک ویژه‌ای در فرد ایجاد خواهد نمود، خاطرنشان ساخت: بلندهمتی، روحیه عینی و راهبردپردازی، توسعه کیفی را در فعالیت‌های فرد ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha