سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
استهبان

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه طلاب باید از جوانی خود استفاده کنند، گفت: استفاده از جوانی همان چیزی بود که بزرگان ما نیز این مسیر را طی کردند، هدر دادن عمر و وقت آفت جوانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، عصر امروز در نشست صمیمی با طلاب نی ریز و استهبان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه نی ریز برگزار شد، با اشاره به اینکه در دنیا جلساتی با هزینه های کلان تحت عنوان نشست های سیاسی و اقتصادی برگزار می شود اظهار داشت: اما آن جلساتی که شیفتگان ولی عصر(عج) با هدف کمک به آن حضرت جمع می شوند از ارزش بالایی برخوردار است که قابل قیاس با هیچ جلسه ای نیست.

وی نصب تصاویر شهدا در مدرسه علمیه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: شهیدان زنده و ناظر بر اعمال شما هستند، نگاه شهدا به فعالیت های شما است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه طلاب می توانند راه شهدا را ادامه دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه خون شهدا در جامعه موثر و تاثیرگذار بوده است، علم، تقوا، نفوذ و محبوبیت شما نیز در جامعه بتواند کار خون آنان را انجام دهد و همان تاثیر را داشته باشد.

وی با طرح این سوال که برای تاثیر گذاری در جامعه باید چه کارهایی انجام دهیم، بیان داشت: نخستین چیزی که طلبه را با دیگر افراد و دانشجو جدا می کند، نیت است که روح عمل نامیده می شود، هر چیزی با روح آن به سرانجام می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: هدیه گاهی برای دوستی است و گاهی برای فریب دادن شما، درواقع این نیت است که نقش اساسی ایفا می کند، جوانی که طلبه می شود با قصد قربت در این مجلس قرار می گیرد اما فردی که دانشجو می شود برای گرفتن مدرک می رود، طلبه اهداف بلندتری دارد.

وی در ادامه بیان کرد: باید استعداد هایی که خداوند به ما داده را در راه خود او مصرف کرد، اگر استعداد ها در راه غیر از خداوند هزینه شود فریب خورده ایم.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه طلاب باید از جوانی خود استفاده کنند، یادآور شد: استفاده از جوانی همان چیزی بود که بزرگان ما نیز این مسیر را طی کردند، هدر دادن عمر و وقت آفت جوانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha