دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
هلال

حوزه / جلسه مشترک مسئولین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اعضای کنگره حضرت محمدهلال بن علی(ع) و کنگره محققان آرانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه این جلسه در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نقیب  معاون دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی دبیر علمی کنگره حضرت محمد هلال بن علی(ع) و نیز کنگره محققان آرانی، رئیس شورای اسلام شهر آران و بیدگل، سید جواد تکیه مسئول اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) و جمعی از مؤلفین و نویسندگان و اعضای اجرائی  دو کنگره روز گذشته  چهارم دی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب الله سلمانی ضمن معرفی کتب چاپ شده کنگره گفت : حدود ۱۰۰ نفر برای تهیه ۲۰ جلد کتاب دو کنگره زحمت کشیده اند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر و برگزاری این کنگره ها در قم، آران و بیدگل، کاشان، گلپایگان و نجف اشرف دهها عالم و شاعر با تلاش محققین شناسایی و معرفی شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نقیب سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز گفت : افتخار این دانشگاه همکاری و مساعدت در معرفی امام زادگان و عالمان و محققان به جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی دبیر محترم دو کنگره محققان آرانی و حضرت محمد هلال بن علی (ع) نیز با توضیحاتی پیرامون آثار علمی این کنگره از مردم دوستدار اهل بیت، صمیمی و خیرخواه آران و بیدگل تشکر و قدردانی نمود.

وی تکریم عالمان و محققان را برای الگو سازی جوانان جامعه لازم و ضروری دانسته  وجهه غالب عالمان و محققان آرانی را عقل گرایی زیاد عنوان نمود.

در پایان ضمن پاسخ به سوالاتی با حضور مسئولین دانشگاه از عوامل اجرائی دو کنگره با لوح تقدیر تشکر و قدردانی شد.

قابل ذکر است: کتابهای رساله هلالیه فرزند علی، ستارگان هلال، ستایشگران هلال، معرفی نسخه های خطی، مجموعه مقالات کنگره و حضرت محمد هلال از دیدگاه عالمان دینی از تألیفات کنگره حضرت محمد هلال بن علی (ع) می باشد.

همچنین ۱۰۰ کتاب پیرامون ۳ عالم و محقق ازجمند آقایان ملا محمد علی آرانی، ملا علی آرانی و ملاغلامرضا آرانی توسط کنگره محققان آرانی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha