شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان

حجت الاسلام کیائی در خطبه های مکتوب آخرین جمعه ماه شعبان گفت: به برکت قرآن نشاط روحی و روانی پیدا می‌کنیم و از سختی ها عبور می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در آخرین جمعه ماه شعبان و عدم برپایی نماز جمعه، حجت الاسلام کیائی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان و امام جمعه شهر دلند به ایراد خطبه ای مکتوب پرداخت.

امام جمعه دلند در خطبه مکتوب آورده است: حلول ماه مهمانی خدا، ماه نزول قرآن کریم و ماه بندگی را تبریک عرض می کنم.

قال الله الحکیم: ان هذا القرآن یهدی لِلَّتی هی أقوم. (اسراء/ ۹)

قرآن مجید آخرین کتاب آسمانی است که بر آخرین و سرخیل پیامبران، حضرت محمد(ص) نازل شده و به عنوان معجزه خالده و سند قوی و برهان قاطع مسلمانان در دنیای گذشته و فعلی و آینده است و استوارترین راه ها را در هر موضوعی برای بشر آورده است، انسان ها در هر شرایط و محیطی که به سر می‌برند و در هر نژاد و هر موقعیتی که می باشند، می توانند در هر موضوعی از موضوعات و عناوین علمی و تربیتی، روانی، اخلاقی، تاریخی، فلسفی، اقتصادی، سیاسی و عالی ترین و نزدیک ترین طُرُق نزدیک به واقع را از این کتاب و سنّت و تفاسیر اهل بیت(ع) بیاموزند ولی متاسفانه مشاهده می کنیم در بین مسلمانان حتی بعضاً اهل علم عده‌ای به معارف پوشالی غربی‌ها دل بسته اند و در استدلال ها از غربیان تقلید می نمایند در صورتی که معارف نورانی قرآن با فطرت و سرشت انسانی اندازه‌گیری شده است.

چند جمله با قرآن دوستان، یعنی شما مؤمنین و مؤمنات، برادران و خواهران ایمانی:

القرآن هوالدواء: قرآن داروی همه دردهاست. (رسول اکرم(ص))

ان الله لا یُعَذّبُ قلباً وَ عَی القرآن: خداوند قلبی که در آن قرآن باشد را عذاب نمی کند. (پیامبر اکرم(ص) )

برابر روایات اگر حروف مقطعه قرآن را کنار هم بگذاریم، این شعار به دست می آید «صِراط علی حق نُمسِکُه» راه علی(ع) حق است ما به آن چنگ میزنیم.

پس قرآن صراط مستقیم و مسیر سعادتمندی را برای همه بشریت ترسیم می‌کند.

آن شاعر دلباخته چقدر زیبا سروده:

 از بهر بشر راهنمای دو جهان * قرآن بُوَد و آل محمد(ص) باشد

یا به گفته آن شاعر خوش ضمیر:

ز احکام قرآن چو سر تاختی *  بجای خوشی ناخوشی یافتی

اگر رهبر خلق قرآن بودی * سراسر جهان چون گلستان بودی

عزیزان من! قرآن یگانه عامل پیشرفت و گسترش اسلام و بزرگترین گردن کشان را تسلیم می کند و با جاذبه خود قلب ها را به سوی خود می کشاند.

نکته پایانی؛ مهمانی خدا در ماه ضیافت و مهمانی خدا، با قرآن همدم شویم، با قرآن همراه شویم، بیشتر قرآن بخوانیم و سرلوحه زندگی مان قرآنی شود، یقیناً به برکت قرآن نشاط روحی و روانی پیدا می‌کنیم و از سختی ها عبور می کنیم و همواره در مسیر بندگی خواهیم بود. مستدام باشید

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

محسن کیائی

امام جمعه شهر دلند

۵ اردیبهشت ۹۹


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha