سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
فرهاد عابدی

حوزه / معاون مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی از شرکت بیش از ۳۵۰ نفر در دوره‌های مهارت‌آموزی خانواده طلاب استان خبر داد.

حجت الاسلام فرهاد عابدی، معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز  گفت: قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) طی ماه‌های اخیر برنامه‌های عملیاتی مختلفی را در دستور کار داشته است که تشکیل پرونده برای بیش از ۱۲۰ خانواده از خانواده طلاب استان در زمینه آموزش و راه‌اندازی مشاغل خانگی از آن جمله بوده است.

وی افزود: قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) با محوریت برنامه‌ریزی و آموزش هدفمند خانواده طلاب و در راستای تسهیل سازی نیل به رسالت حوزوی فعالیت دارد که آموزش و توانمندسازی خانواده طلاب با رویکرد ایجاد مشاغل خانگی هم در همین راستا انجام شده است.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این طرح بیش از ۳۵۰ نفر از خانواده طلاب استان مشارکت کردند که این افراد با بیش از ۶۳۰ نفر ساعت آموزش، در قالب ۹ دسته شغلی و البته با تشکیل ۶ کانون مشتمل بر ۲۴ هسته شغلی دسته بندی شده‌اند.

وی با اشاره به این که قرارگاه حضرت خدیجه(س) اولویت آموزشی و تسهیل گری خود را بر آموزش رشته‌ها و فعالیت‌های اقتصادی فرهنگ بنیان قرار داده است، اذعان کرد: بیش از ۶۰ دوره آموزشی مهارتی با رویکرد فرهنگی برای خانواده های طلاب استان تدوین شده است تا این حرکت در سال جهش تولید بتواند موج جدیدی از رونق مشاغل خانگی فعالیت‌های اقتصادی فرهنگ بنیان را به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام عابدی در پایان گفت: البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری برخی از دوره‌های مهارت‌آموزی به صورت حضوری، در حال ایجاد ساختارهای لازم هستیم تا دوره‌هایی که امکان آموزش مجازی و غیرحضوری داشته باشند، در بستر شبکه‌های اجتماعی دنبال شوند و این روند تداوم یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha