یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
3

حوزه/ «بسیج مظهر شکوفایی و رشد»، «بسیج در این چهل سال در وظایف خود پیروز بوده است» و «پیام تسلیت امام جمعه تکاب در پی شهادت مدافع سلامت» از عناوین اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا روز پنج شنبه در دیدار با فرمانده و تعدای از پاسداران ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ به ویژگی های بسیج و بسیجی اشاره کرده و اظهار داشت: بسیجی باید طهارت باطنی داشته باشد چرا که لازمهٔ نیروی انقلابی و مؤثر در جامعه بودن این است که خودمان از انواع گناهان پاک و طاهر باشیم.

وی ولایت مداری را از دیگر خصلت  بسیجی دانست و تاکید کرد:ولایت پذیری و تبیین آرمانهای انقلاب و ولایت مداری در جامعه از مهم ترین وظایف یک بسیجی است است که نباید بگذارد بین انقلاب و مردم فاصله بیافتد.

امام جمعه شاهین دژ گفت: کارهای زیادی توسط سپاه و بسیج صورت گرفته اما چون اطلاع رسانی ها به صورت مطلوب نبوده، مردم اطلاع ندارند و باید این کارها و فعالیتها لیست شده و رسانه ای شود تا مردم نیز از کارهای بسیج و سپاه مطلع شوند.

بسیج مظهر شکوفایی و رشد است
 

همچنین حجت الاسلام وحید طالبی در دیدار مسئولین شهرستان پلدشت با بیان این ‌که هفته بسیج یادآور رشادت ها و دلاورمردی های مردان بی ادعا است، گفت: بسیج شجره طیبه و نیروی کارآمد انقلابی و نیرویی خادم در تمام زمینه ها می باشد و دنیا به این تفکر نیازمند است.

امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه بسیج مظهر شکوفایی و رشد است، تصریح کرد: از این که در تمام شرایط از قبیل بیماری کرونا، بسیج در میدان بوده و نقش آفرینی می کندف افتخار می‌کنیم.

در ابتدای این دیدار سرهنگ پاسدار منصور یوسفی فرمانده سپاه ناحیه پلدشت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج، با بیان اینکه بسیج مظهر شکوفایی و رشد است، گفت: بسیج در تمام امور پیشرو بوده و بر حسب نیاز جامعه ایفای نقش می کند و امسال نیز ۴۱ برنامه راهبردی برای شهرستان برنامه ریزی شده که متناسب با شرایط کرونایی و دستور العمل ستاد مقابله با کرونا اجرایی می شود.

بسیج در این چهل سال در وظایف خود پیروز بود
 


همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به تأسیس بسیج توسط امام خمینی (ره) گفت: تفکر تأسیس بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) الهام گرفته از قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود.

وی با بیان این که بسیج مستضعفان نتیجه فکر ولایت بوده و ولایتمداری محور اصلی آن است، افزود: بسیج مستضعفین در طول تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که در کشور مهمترین و محوری ترین مسائل و مشکلات را عهده دار شده و در تحقق این وظایف سرفراز و سربلند بیرون آمده است.

امام جمعه ارومیه با تصریح بر این که بسیج در هشت سال دفاع مقدس میدان دار دفاع از کشور بوده و توانست مسئله جنگ را مدیریت و کنترل کند، بیان داشت: بسیج بعد از پیروزی در جنگ تحمیلی در عرصه های مختلف در مقابل توطئه های دشمنان ایستاده و با الهام گرفتن از بیانات مقام معظم رهبری اجازه به نتیجه رسیدن توطئه های دشمنان را نداده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر که دنیا با ویروس کرونا درگیر است بسیج با حضور در میدان مبارزه با این ویروس نقش خود را به خوبی ایفا می کند و ان شاء الله با عنایت خداوند محققان و پژوهشگران بسیجی به زودی بتوانند واکسن این ویروس را کشف و در این مسئله نیز سرافراز و پیروز شوند.

پیام تسلیت امام جمعه تکاب در پی شهادت مدافع سلامت

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه شهرستان تکاب در پی شهادت یادگار فتاحی از جهادگران عرصه سلامت در این شهرستان پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت مدافع سلامت مرحوم یادگار فتاحی فرزند شهید والامقام اسکندر فتاحی موجب تاثر و تالم شدید گردید.

اینجانب این ضایعه غم انگیز را که در راه مجاهدت فی سبیل الله و حفظ و حراست از امنیت سلامت و بهداشت مردم رخ داده است ابتدا به خانواده داغدار و اقوام و بستگان آن مرحوم و بعد به جامعه پزشکی و کادر درمان و عموم مردم شهید پرور شهرستان تکاب تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و غفران الهی‌ و برای خانواده مکرم و اقوام و بستگان صبر جزیل و اجر عظیم مسئلت دارم .

ان شاءالله خداوند متعال وی را با پدر شهیدش محشور گرداند و از عموم  مردم شریف شهرستان استدعا دارم قدر مجاهدت های کادر درمان را ارج نهاده و نهایت مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر داشته باشند.

علی رحیمی امام جمعه شهرستان تکاب

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha