پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محسن رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست معرفی سامانه جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با هدف جمع آوری نظرات و ایده های نخبگان و مشارکت مردم در سیاستگذاری و حکمرانی برگزار شد، گفت: نباید مسائل اصلی را کنار بگذاریم و مسائل حاشیه ای را به میان آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، محسن رضایی، روز جمعه ۱۵ اسفندماه در جمع گروهی از نخبگان استان مرکزی، در نشست معرفی سامانه جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام  که با حضور تشکل های فرهنگی اجتماعی استان مرکزی به میزبانی مجمع اندیشه وحدت اسلامی در اراک برگزار شد، گفت: ایران فقط تهران نیست و مسئولان باید از نظرات و دیدگاه های مردم سایر استان ها با خبر شوند. امروزه در همه استان ها جوانان تحصیل کرده هستند و نباید با فاصله گرفتن از مردم، نظام را دولتی اداره کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی ما از دین و مردم آغاز شد. دین به ما صداقت با مردم و اخلاص در برابر خداوند متعال را آموزش داده است. قاسم سلیمانی نماد یک قهرمان صادق است که خداترس بود. نباید در برابر مسئولینی که دروغ می گویند، سکوت کرد. اجازه ندهیم این روند که به نظام و جامعه آسیب می زند، ادامه پیدا کند.

رضایی گفت: چند روز پیش، فرصتی شد تا به طور ناشناس، همراه با یک تاکسی در شهر تهران تردد کنم. در این مسیر یک نفر تعریف می کرد که از سال گذشته تا کنون سه نفر از دوستانش به خاطر مشکلات معیشتی از همسرشان طلاق گرفته اند. نباید مسائل اصلی را کنار بگذاریم و مسائل حاشیه ای را به میان آورد.

وی افزود: باید از اعتبار و ارزش پول ملی دفاع کنیم. کاهش قدرت خرید مردم، پذیرفتنی نیست. اعضای وابسته به حکمرانی محفلی، از بازگشت نیروهای مردمی و انقلابی به عرصه اجرایی کشور می ترسند زیرا آنها می دانند که نیروهای انقلاب، نقش نفوذی ها در عقب نگه داشته شدن اقتصاد ملی را برملا می کنند. نفوذی هایی که کارخانه های اراک را به اسم خصوصی سازی به این روز انداخته اند و حتی با اعمال نفوذ باعث تاخیر در بهره برداری از فرودگاه امام (ره) شدند تا فرودگاه دوبی و فرودگاه استانبول رونق بگیرد و الان آسمان ایران که بهترین خطوط هوایی را میزبانی می کرد را خلوت کرده اند. ستون پنجم است که بنادر ما را به نفع بندرهای امارات، کم رونق کرده اند. نیروهای انقلاب، این خیانت ها را تحمل نمی کنند.

رضایی گفت: در جنگ اقتصادی، آمریکا و اروپا به همراه ستون پنجم به دنبال این هستند که اقتصاد ایران را قفل کنند. نخبگان را یا از ایران خارج کنند و یا مایوس کنند. ما در تدوین سیاست های برنامه هفتم، از نکاتی که نخبگان به ما یادآور می شوند، استفاده می کنیم. پیشنهادها و راهکارهای خود را برای آسیب هایی که شناسایی کرده اید، برای ما در سامانه جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص بفرستید تا کارشناسی شود و فعالانه و مسئولانه در تدوین سیاست های برنامه هفتم که اولین برنامه پس از بیانیه گام دوم انقلاب است، مشارکت کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha