یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
شوط

حوزه/ امام جمعه شوط در پایان با تاکید بر لزوم ساماندهی مودیان زکات، گفت: در اقتصاد اسلامی زکات از جمله پنج منبع اصلی اقتصاد به شمار می رود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدرضا جباری، امروز در جلسه شورای زکات شهرستان شوط ضمن تشکر از تلاش روحانیت و ادارت مختلف و مودیان برتر زکات برای فرهنگ سازی این واجب الهی، اظهار داشت: ادای فریضه زکات امر مهمی است  و ۵۹ بار در قرآن کریم از آن نام برده شده و از ویژگیهای مومن بعد از نماز خواندن، عمل به این فریضه و واجب الهی است.

وی ادامه داد: مودیان زکات سطح شهرستان شناسایی و بر اساس موارد زکات که از نقدی و انعام و غلات طبقه بندی شوند و مناطقی که زکات در آنجا پرداخت می شود بر اساس نیازهای آن محل هزینه شود.

امام جمعه شوط در پایان با تاکید بر لزوم ساماندهی مودیان زکات، گفت: در اقتصاد اسلامی زکات از جمله پنج منبع اصلی اقتصاد به شمار می رود و در کنار عباداتی همچون نماز و حج این فریضه الهی از فروعات و واجبات مورد تاکید و سفارش قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام می باشد و لازم است مسئولین نسبت به فرهنگ سازی هر چه بهتر آن تلاش کنند.

 در پایان این جلسه ضمن اعطای احکام کمیته شورای تبلیغ شوط، از مودیان برجسته زکات با اعطای لوح تقدیر و هدایای نفیس تجلیل به عمل آمد.
 

زکات یکی از پنج ستون اقتصاد اسلامی است

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha