دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین استوار ایمان استوار را یکی از ویژگی های حضرت ابالفضل(ع) دانست و گفت: حضرت عباس(ع) محور تواصی به حق و صبر در روز عاشورا بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، شامگاه چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به جایگاه حضرت عباس(ع)، اظهار کرد: امروز مقام ولایت به عباس هایی از جنس ابالفضل نیاز دارد، امروز جامعه ما نیاز دارد به شخصیت هایی که اینگونه پاک باخته ولایت باشند؛ ۳۱۳ یارانی که برای امام عصر(عج) وعده داده شده از جنس عباس(ع) هستند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی هایی از قمر بنی هاشم(ع) اضافه کرد: حضرت عباس(ع) تسلیم و مطیع اراده خداوند بود، دومین ویژگی حضرت تصدیق است به این معنا که حق را تایید می کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس، وفاداری را یکی دیگر از ویژگی های حضرت عباس(ع) برشمرد و عنوان کرد: حضرت یک لحظه دست از یاری امام خود بر نداشت، حاضر نبود میان خود و ولایت فاصله ای بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی هایی حضرت عباس(ع) که کمتر مورد توجه قرار گرفته و حتی در همراهان امام مجتبی(ع) نیز وجود نداشت چراکه اگر وجود داشت حضرت تنها نمی ماند،  ویژگی تواصی بود که در سپاه امام حسین(ع) نیز وجود داشت.

استاد حوزه، ایمان استوار را یکی دیگر از ویژگی های حضرت ابالفضل(ع) دانست و گفت: حضرت عباس(ع) محور تواصی به حق و صبر در روز عاشورا بود، تواصی به معنای توصیه به حقیقت است.

وی با بیان اینکه بصیرت یکی از ویژگی های مهم حضرت عباس(ع) بود، افزود: حضرت مسیر حق را گم نکردند؛ امروز دشمن همه تلاش های را انجام می دهد تا صبر و حقیقت را از جامعه بگیرد. نباید امام خود را تنها بگذاریم همه باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری همدیگر را تواصی به حق و صبر کنیم.

حجت الاسلام والمسملین استوار تصریح کرد: امروز قاسم سلیمانی ها تجسم عباس های مقام ولایت هستند و الحمدلله در کشور و منطقه از این عباس ها کم نداریم، البته زیاد هم نداریم، جامعه باید با تواصی به حق و صبر باید به تعالی و رشد برسد که با هیچ فتنه ای از دشمن مغرور و منفعل نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha