پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد کیانی

حوزه/ حجت‌الاسلام کیانی، گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با نظام وظیفه استان خوزستان، طلاب شهرستانی جهت صدور معافیت تحصیلی نیازی به مراجعه به اهواز ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمد کیانی، مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های خوزستان، اظهارداشت: طلابی که سن آنها کم‌تر از ۱۸ سال بوده و هنوز وارد سن مشمولیت نشده‌اند، باید تعهد دهند که همزمان با تحصیل در مدرسه علمیه خود، مقطع متوسطه اول را ادامه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: این عمل خلاف قانون است و اگر فردی در کنار طلبگی مقطع متوسطه اول را ادامه دهد در فرایند معافیت تحصیلی خود با مشکل مواجه خواهد شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان، گفت: طلابی که سن آنها 18 سال تمام و بالاتر است، باید اقدام به صدور معافیت تحصیلی کنند؛ بر این اساس، برای راحتی کار این عزیزان با نظام وظیفه استان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و طلاب شهرستانی جهت صدور معافیت تحصیلی نیازی به مراجعه به اهواز ندارند.

وی ادامه داد: برخی از طلاب با مشمولیت وارد حوزه می‌شوند و مدرک قبولی سال دوازدهم را ندارند، معمولا ۵۰ درصد موفق نمی‌شوند قبولی سال دوازدهم را اخذ نمایند و دریافت این مدرک به ماه‌های بعد موکول می‌شود.

حجت‌الاسلام کیانی، بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو، از مدیران مدارس علمیه تقاضا داریم، به افراد مشمولی که قصد ورود به حوزه علمیه دارند، اطلاع دهند که تا شهریور ماه فرصت اخذ دیپلم دارند و این افراد می‌توانند بعد از آن وارد حوزه شوند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان، در پایان اظهار داشت: کلیه افرادی که متولد ۱۳۸۲/۰۷/۳۰ به قبل هستند در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱ وارد سن مشمولیت خواهند شد و این افراد تنها با داشتن مدرک قبولی دوازدهم می‌توانند وارد مدارس علمیه شوند.

انتهای پیام./ خبرنگار: علی پشتدار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha