جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس خارج فقه حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با بیان اینکه اسلام دین اجتماعی است، معاشرت و حل مشکلات مردم را از جمله مهمترین توصیه دین به مؤمنین دانست و گفت: از امام صادق(ع) نقل شده که فرموده‌اند: کسی که با دوستانش خوش‌رفتار نباشد و با آن‌ها رفاقت نداشته باشد، از ما نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در نخستین جلسه از سلسله مباحث «شرح کوتاه کلمات نهج‌البلاغه» با اشاره به حکمت دهم و عبارت «خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مُتُّمْ مَعَهَا بَکَوْا عَلَیْکُمْ وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَیْکُمْ»، بیان کرد: وقتی آیات و روایات قرآنی را بررسی می نمائیم، به صورت گسترده از «معاشرت خوب» با مردم سخن به میان آمده است.

وی ادامه داد: اگر یک نفر در اجتماع، همه تلاشش را برای حل کردن مشکلات مردم به کار گیرد، مثل امام راحل و مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، زمانی که این شخص از دنیا رفت، مصداق روایت فوق از حضرت امیر(ع) می‌شود.

امام جمعه اهواز، با اشاره به مفهوم این روایت، گفت: حضرت می‌فرماید؛ به‌گونه‌ای در میان مردم زندگی کنید که وقتی دستتان از دنیا کوتاه شد، آن‌ها بر شما بگریند و مادامی‌که زنده هستید مردم پروانه‌وار دور شما بچرخند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، اظهار کرد: در روایت دیگری از امام صادق(ع) نقل شده که فرموده‌اند: کسی که با دوستانش خوش‌رفتار نباشد و با آن‌ها رفاقت نداشته باشد، از ما نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان، بیان کرد: از این روایت این‌گونه برداشت می‌شود که اسلام دین اجتماعی است و تمام تلاش انسان در جامعه باید سعی در معاشرت با مردم و برطرف کردن مشکلات آن‌ها باشد.

لازم به ذکر است، علاقمندان جهت مشاهده پرونده خبری "شرح کوتاه نهج البلاغه" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنید.

انتهای پیام./ خبرنگار: علی پشتدار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha