پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 953921
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
تقدیر از پاکبان

حوزه/ روز گذشته تصویری در فضای مجازی از قرائت قرآن توسط یکی از پاکبانان شهر همدان منتشر شد که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت که پس از انتشار این تصویر، امام جمعه همدان با دعوت از پاکبان همدانی از این اقدام و توجه به قرائت قرآن تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، روز گذشته تصویری در فضای مجازی از قرائت قرآن توسط یکی از پاکبانان شهر همدان در حال انتشار بود که مورد توجه بسیاری از کاربران این فضا قرار گرفت.

پس از انتشار این تصویر حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان با دعوت از پاکبان همدانی از این اقدام و توجه به قرائت قرآن تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر امام جمعه همدان از پاکبان قاری قرآن

نماینده ولی فقیه در همدان در این دیدار با تاکید بر اینکه در روایات بسیاری بر لزوم توجه به قرآن و قرائت قرآن آن هم در ماه مبارک رمضان تاکید شده است، اظهار داشت: قرآن باید در تمام مراحل زندگی بشر وجود داشته باشد و انسان به آن توجه داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه قرآن، خاطر نشان کرد: حضرت محمد(ص) قرآن را ابزاری برای تأدیب و تربیت انسان‌ها می‌دانند، چرا که اگر جامعه‌ای با قرآن انس بگیرد، در فعالیت‌ها و مسئولیت‌های خود قطعا عملکرد بهتری خواهد داشت.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه آشنا شدن جامعه با فرهنگ و آموزه‌های قرآنی زمینه ساز صبر، ایمان، رشد و تکامل آن جامعه است، خاطر نشان کرد: قرآن تنها کتابی برای قرائت در مراسم ختم نیست، بلکه قرآن به عنوان تامین کننده سعادت زندگی اخروی و دنیوی بشر، کتاب زندگی است و باید در زندگی انسان‌ها حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآن خوانی در جامعه توسعه پیدا کند، گفت: در گذشته در بازار اگر مغازه‌ای مشتری نداشت، صاحب آن مغازه اوقات فراغت خود را با قرائت قرآن و توجه به قرآن سپری می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر از امام علی طاهری، پاکبان همدانی که تصویر او در حال قرائت قرآن در فضای مجازی منتشر شده است، یادآور شد: توجه این پاکبان عزیز به قرائت قرآن با وجود خستگی از چندین ساعت کار مداوم آن‌هم با زبان روزه، موضوعی است که باید از آن به صورت ویژه تقدیر شود.

وی افزود: امثال آقای طاهری در همدان بسیار هستند و لذا باید به مجموعه شهرداری به دلیل داشتن چنین نیروهایی تبریک گفت و امیدواریم جامعه دینی ما آنقدر با قرآن ارتباط داشته باشد که هر روز شاهد صدها صحنه همچون این صحنه باشیم.

امام جمعه همدان اقدام این پاکبان همدانی را حجتی برای تمام مردم و مسئولان دانست و گفت: شاید این اقدام تذکر و اتمام حجتی با کسانی است که نسبت به ایشان، فرصت بیشتری در طول روز دارند، اما به بهانه کمبود زمان غفلت از قرآن را توجیه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است هر مدیر در دستان خود یک قرآن داشته باشد، یادآور شد: مراد از این حرف به این منظور است که مدیران هر لحظه عملکرد خود را با قرآن تطبیق دهند و عمل به آموزه‌های قران را سرلوحه کار خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha