شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 954563
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
به مناسبت روز سعدی نماینده ولی فقیه در فارس از آرامگاه سعدی بازدید کرد

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه خواندن تاریخ سعدی آگاهی بیشتری از نکونامی سعدی را به دنبال دارد، گفت: سعدی قله همه خوبی ها و خیرات و نیکی ها را که پیامبر و اهل بیت هستند را محور خود قرار داده است که نشانه عشق به خدا و خلق خدا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام به مناسبت یکم اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت سعدی طی پیام تصویری اظهارکرد: اینکه پس از چندین قرن هنوز یاد، نام و خاطره سعدی در ذهن همه ایرانیان بلکه جهانیان زنده است حتما راز و رمزی دارد.

وی در ادامه به ماندگاری نام و یاد سعدی اشاره و اضافه کرد: نخستین موردی که موجب زنده ماندن یاد سعدی می شود، نکونام بودن سعدی است که خود سعدی در غزل زیبایی بیان کرده که «سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز، مرده آن است که نامش به نکویی نبرند».

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با تصریح بر اینکه خواندن تاریخ سعدی آگاهی بیشتری از نکونامی سعدی را به دنبال دارد، عنوان کرد: نکته دیگری که وجود دارد در خصوص عاشقی سعدی است، در واقع به این معنا که سعدی عاشق بوده است، از این رو بیان می کند «سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد(ص) بس است و آل محمد(ص)» که قله همه خوبی ها و خیرات و نیکی ها را که پیامبر و اهل بیت هستند را محور خود قرار داده است که نشانه عشق به خدا و خلق خدا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته سوم در جاودانی یاد و نام سعدی آن است که زیبایی را در سخن خود به اوج رسانده است؛ زیبایی در لفظ و در معنی و همچنین نکته دیگر در خصوص ماندگاری نام سعدی آخرت اندیشی اوست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha