جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
روز روابط عمومی و هفته ارتباطات

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، بر حضورفعال‌تر روابط عمومی‌ها به منظور شناساندن دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد و گفت: با وجود فعالیت‌های گسترده حوزه علمیه خواهران اما هنوز مردم جامعه جایگاه مدارس علمیه خواهران را بخوبی نمی شناسند؛ چراکه آنها را خوب معرفی نکرده‌ایم که این مسئولیت خطیر به عهده روابط عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، در جمع کارشناسان روابط عمومی مدارس علمیه خواهران استان گلستان که در سامانه سیما برگزار شد، بیان کرد: ارتباط انسان ها، سنگ بنای جامعه بوده و بدون آن هرگز به عنوان خصیصه انسانی پدید نمی آید.

وی با اشاره به نقش ارتباطات در عصر جدید، ادامه داد: روابط عمومی در حقیقت نوعی شبکه هوشیار، بانک اطلاعات، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان به لوازم کار روابط عمومی اشاره کرد و گفت: هدف روابط عمومی، کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس اشتراک میان فرد یا سازمان و مخاطبان است که باعث ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه، مشارکتی و پیچیده است که به طور بالقوه به ایجاد حس اشتراک کمک می‌کند.

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده درون سازمان و ارتباط آن با بیرون را ایفا می‌کنند، باید از دانش مهارت‌های ارتباطی، روان‌شناسی، روان‌شناسی جامعه، جامعه‌شناسی، سیاست، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود بر عواملی چون تشخیص وضعیت جدید جامعه به روش های نوین به طور کامل مشرف شوند تا در هنگام بروز مشکلات احتمالی، وضعیت آن سازمان را حفظ کنند.

وی قرآن کریم را رسانه مکتوب الهی خواند و توضیح داد: با توجه به اشتراکات قرآن و رسانه های جمعی در پیام‌رسانی و تأثیرگذاری؛ قرآن کریم فراتر از سایر رسانه ها بر افکار، اندیشه، روح و روان آدمی تأثیر می‌گذارد.

استاد حوزه افزود: قرآن کریم با دعوت امت به برقراری رابطه اجتماعی، داشتن شکیبایی و در پیش گرفتن تقوای الهی را برای رسیدن به رستگاری و فلاح مورد تأکید قرار داده است.

حسینی واعظ اضافه کرد: موضوعی که امروزه به عنوان اخلاق در روابط عمومی به شکلی بسیار ناقص در مجامع روابط عمومی مطرح است، در آیات شریفه قرآن با زیبایی هر چه تمام تأکید شده است.

وی به درس‌هایی از آیات قرآن کریم در زمینه نحوه چگونگی ارتباطات اشاره کرد و گفت: هدف از گفت‌وگو و برقراری ارتباطات در قرآن، معرفی خداوند در قرآن، مخاطبان قرآن (خداوند) برای گفت‌وگو و ارتباطات، انواع ارتباطات و گفتگو در قرآن، زبان و لحن گفتگو و ارتباطات در قرآن، ارتباطات و قدرت نفوذ در دیگران و ... نمونه‌هایی از درس‌های قرآن در این زمینه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، سیره عملی و نظری پیامبر اعظم(ص) را مردم‌داری، مردم‌یاری و تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: فرامین حکومتی و سیره عملی امام علی(ع) نیز گواه خوبی بر اهمیت بخشیدن به مباحث روابط عمومی است که در همین موضوع امام علی(ع) در فرمان مشهور خود خطاب به مالک اشتر درباره اهمیت به افکار عمومی می فرمایند: «تکیه گاه دین، اجتماع مسلمین و نیروی ذخیره برای دشمنان تنها توده مردم (افکار عمومی) هستند؛ پس گوش تو به سوی افکار عمومی و گرایش تو به جانب آنان باشد».

حسینی واعظ در بخش دیگر سخنان خود با تشکر از زحمات همکاران روابط عمومی بر حضورفعال‌تر به منظور شناساندن دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد و گفت: با وجود فعالیت‌های گسترده حوزه علمیه خواهران اما هنوز مردم جامعه جایگاه مدارس علمیه خواهران را بخوبی نمی شناسند؛ چراکه آنها را خوب معرفی نکرده‌ایم که این مسئولیت خطیر به عهده روابط عمومی است.

وی تاکید کرد: کار روابط عمومی همچون دیگر معاونت‌ها اهمیت دارد، اگر برای ما پذیرش مهم است باید با روابط عمومی تقویت شود، اگر مسائل آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و حتی منابع مالی و ایجاد شبکه خیرین مهم است،  باید به تقویت روابط عمومی پرداخت و در جای خود مهم است که مدیران باید به این امر توجه کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha