یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
فرحزاد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد، با بیان اینکه اعیاد غدیر را باید با شور عاشورایی برگزار کنیم، گفت: به راه افتادن کاروان ها برای بزرگداشت عید سعید غدیر باید از امروز برنامه ریزی شود و لازم است به سمتی پیش رویم که موکب های عراقی برای عید غدیر در نجف گرد هم آیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، امروز در جمع فعالین و مبلغین غدیریه که در حسینیه غدیریه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ما برنامه های عزاداری به حد کفایت در کشور داریم ولی برنامه های شاد دینی ما هم باید به همان نسبت زیاد شود.

وی با بیان اینکه در اسلام امر به فرح وشادی بسیار داریم، گفت: به واقع همانگونه که به پیشواز عزاداری محرم و صفر می‌رویم که فلسفه آن عدم غفلت جامعه نسبت به عاشورا است، پس باید به پیشواز و استقبال جشن های بزرگ عید غدیر هم برویم.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه ثسنسبت به غدیر غفلت شده، تصریح کرد: امیدداریم هماهنگونه که در کشور حسینیه زیاد داریم، میلیونها غدیریه هم ایجاد شود.

وی ابراز کرد: من مطمئم اگر حرکتی پیرامون افزایش اماکن غدیریه و برنامه های شاد غدیریه در اصفهان انجام شود، این شور و نشاط در کشور هم نهادینه خواهد شد.

تبلیغ غدیر را باید از اوجب واحبات بدانیم

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: نباید در اجرای دین خدا به سمتی پیش رویم که در ذهن جوانان دین اسلام برابر با دین غم و اندوه باشد؛ چراکه اصل سفارش دین اسلام به فرح و شادی است.

وی خطاب به ائمه جمعه و جماعات و مبلغین حاضر در جلسه گفت: سعی کنید سفارش به برگزاری برنامه های شاد دینی کنید، امر دیگری که باید روحانیون به آن توجه کنند، ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت، خاصه موضوع غدیر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ ماهی مانند ذی الحجه مناسبت های فراوان در رابطه با اهل بیت(ع) نداریم، گفت: اول ذی الحجه ازدواج امیرالمؤمنین(ع) با حضرت زهرا سلام الله علیها و هفتم ماه شهادت امام باقر علیه السلام نهم ماه روز شهادت حضرت مسلم و روز بزرگ عرفه است و بهترین وقت برای دعا است و سد الابواب، دهم روز عید قربان و اعلان سوره برائت توسط امیرالمؤمنین(ع) بعد از فتح مکه است.

این کارشناس دینی عنوان کرد: این کوتاهی من فرحزاد و امثالهم است که دین اصیل اسلام و معارف اهل بیت که مبتنی بر شادی است را تبلیغ نکردیم، حدیثی از امام صادق(ع) نقل است که «خداوند روزی بالاتر از غدیر خم نیافریده است» و در این روایت معصوم سه بار براین امر قسم یاد می کند.

وی افزود: امام هشتم(ع) در توصیف غدیر می فرماید «خداوند دو برابرعید فطر، در روز غدیر از آتش جهنم رها می سازد.»

حجت الاسلام فرحزاد اذعان کرد: تبلیغ غدیر را باید از اوجب واحبات بدانیم، همانگونه که ما نسبت به بی حجابی حساس هستیم، باید نسبت به ترویج غدیر هم حساس باشیم، غدیر و بحث ولایت بحث بنیادی است و اگر این باب بنیادی در بین نسل جوانان اصلاح شد، مسائل دیگر چون حجاب و نماز جوانان اصلاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: نهج البلاغه و کلام امیرالمومنین نباید در جامعه مهجور باشد و تنها کسانی که می توانند آن را از مهجوریت و مظلومیت رها سازند، مبلغین دینی هستند.

این کارشناس دینی متذکر شد: بخدا قسم دین ما، مکتب ما و نظام امروز ما، مدیون امیرالمومنین(ع) است، سرچشمه حل مشکلات جامعه، آشتی با غدیر است و قرآن منهای اهل بیت(ع) عامل وحدت نیست.

وی ادامه داد: به تعبیر بزرگی، ما باید به جایی برسیم که غدیر را عاشورایی برگزار کنیم، بدون شک بدانید طبق روایات، غدیر از عاشورا بالاتر است.

حجت الاسلام فرحزاد بیان داشت: به راه افتادن کاروان ها برای بزرگداشت عید سعید غدیر باید از امروز برنامه ریزی شود و به سمتی پیش برویم که موکب های عراقی که در اربعین به دور هم جمع می شوند، برای عید غدیر در نجف گرد هم آیند.

وی در پایان گفت: ببان خطبه های غدیریه باید رواج داده شود، جشن های غدیریه باید احیا شود. فی‌الواقع برای غدیر کوتاهی کردند که حضرت زهرا(س) شهید شد و عاشورا شکل گرفت!.

اعیاد غدیر را با شور عاشورایی برگزار کنیم | موکب‌های اربعینی را در غدیر هم برپا کنید

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha