چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
مقیمی

حوزه/مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، گفت: طرح آیینه معراج به مناسبت هفته حجاب و عفاف در قم در قالب برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار می شود.

 ابوالقاسم مقیمی  در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، بیان داشت: به منظور حفظ و تکریم روز عفاف و حجاب و بزرگداشت شهدای حجاب، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با مشارکت دستگاه ها و نهاد های استان اقدام به اجرای مجموعه برنامه های متنوعی در سطح شهر نموده است و  از آنجا که حجاب و عفاف نمایانگر روحیه ملکوتی و معنوی مؤمنان اعم از زن و مرد بوده  و در واقع معراج روح و نفس آنها را نمایش می دهد لذا برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در این سال تحت عنوان آیینه معراج به اجرا گذاشته خواهد شد.


مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، افزود: از برنامه های این طرح می توان به برگزاری ویژه برنامه جُنگ آئینه معراج اشاره کرد  که شامل اجرای سرود، مداحی، شعرخوانی و غیره با موضوع حجاب و عفاف است و در بوستان های شهری و در مجتمع های مسکونی در این ایام به اجرا در خواهد آمد.
به گفته وی، برگزاری کارگاه های مهارت زندگی و عزت نفس ویژه دختران در مراکز فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ورزشی نیز بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده است.
مقیمی اضافه کرد: اعطای مجوز به گروه های جهادی جهت فعالیت در بوستان های شهری با موضوع مشاوره ، اهدای هدایا و دعوت به حجاب و همچنین اجرای سرود با مضامین حجاب و عفاف در سطح شهر و در بوستان های شهری از برنامه های مهم این طرح می باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: مسابقه ملی عکس نوشت با موضوع حجاب و همچنین برگزاری جشنواره شعر به نام میراث مادر از برنامه های دیگر این طرح است که با همکاری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان به اجرا گذاشته خواهد شد.


بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده و همه ساله از ۲۱ تا ۲۷ تیز به عنوان هفته عفاف و حجاب برنامه های مختلف فرهنگی در خصوص ارتقای این فرهنگ انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha