یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ژورنال کلاب مفهوم شناسی حیا در حوزه علمیه خواهران میناب برگزار شد

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: دست یابی به الگویی مطلوب و شایسته، برای پوشش بانوان، نیازمند انقلابی زیربنایی در تفکر تمام افراد جامعه به ویژه در تفکر زنان جامعه است.

خانم زهرا صالحی پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، از برگزاری دو ژورنال کلاپ، تحقیق پایانی "مفهوم شناسی حیا و نقش آن در روابط اجتماعی از دیدگاه آیات و روایات" و "راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف وحجاب" خبر داد و بیان کرد: خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد جامعه، زیر بنای تعاملات، فرهنگ، تمدن و تاریخ بوده، دین مبین اسلام نیز به عنوان یک مکتب انسان ساز و کامل کننده ادیان الهی به خانواده که کانون تربیت و مهد سعادت است توجه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه، تربیت اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی های یک نظام اسلامی است و منشا آن خانواده است، تصریح کرد: نقش زن به عنوان محوریت اصلی تربیت، عفاف و پاکدامنی از منظر اسلام بوده و لازم است با گسترش، تعمیق باورها و ارزش های اصیل اسلامی از جمله عفاف و حجاب به تحکیم این محیط مقدس کمک نمود.

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد: پوشش اسلامی، حرمی است از ستر و عفاف که گوهر آسمانی انسانیت را در حریم خود پاس می دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س)، با بیان اینکه، اگر ارزش‌های ناب اسلامی در اجتماع الگو شود، زنان مسلمان، منزلت اجتماعی خود را می یابند، تاکید کرد: این امر نه تنها مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی، اجتماعی یا اقتصادی برای زنان نیست، بلکه سالم ماندن و نشاط حقیقی جامعه مستلزم بر پایی این حریم است که از فلج شدن یا اختلال در فعالیت ها جلوگیری می کند.

صالحی پور اظهار داشت: طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) در جهت تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف اقدام به نوشتن تحقیقات متعددی در این باره نمودند.

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان میناب با اشاره به اینکه، مطالعه این تحقیقات راه را برای گفت‌وگویی عالمانه و آگاهانه درباره عفاف و حجاب هموار می سازد، ادامه داد: این تحقیقات تلاشی است در جهت تعمیق باور حجاب و عفاف، با توجه به نظام فکری درستی که در صدد پیوند دادن این حکم الهی با جان آدمی است.

وی در پایان اذعان داشت: این تحقیقات، حاصل ساعت‌ها مطالعه، تحقیق، پژوهش و عصاره مقالات متعددی است که در کنگره ها و همایش‌ها ارائه شده است، مطالعه این تحقیقات به خوانندگان توصیه می شود تا با نگاهی دقیق تر و عالمانه تر به حوزه عفاف و حجاب وارد شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha