سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 972554
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
پرچم امام حسین(ع)

حوزه/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: طرح توزیع "پرچم های حسینی" از مجموعه برنامه های کارگروه محراب، برای نصب در منازل، همزمان با فرارسیدن ماه محرم در شهر مقدس قم انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی با بیان این که  پرچم‌های عزای حسینی(ع)" در مساجد قم برای نصب در منازل، توزیع می شود، افزود: این طرح از مجموعه برنامه های  محراب شهر و شامل  توزیع پرچم های عزاداری در بین مساجد عضو کارگروه، جهت تعظیم و تکریم مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  و همراهی با شهروندان و اهالی محلات شهر مقدس قم در برگزاری مراسم عزاداری در سطح محلات می باشد که با استقبال مساجد مواجه شده است.


مقیمی اضافه کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت و ماه رثای شهیدان کربلا  برنامه های معنوی متعددی را دوشادوش و همراه شهروندان شهر به ویژه مساجد انجام می دهد.


وی ادامه داد: از جمله این برنامه ها می توان به حسینیه سیار اشک وصال شامل نوحه خوانی ، پرده خوانی عاشورا ، مجلس ذکر مصیبت و سخنرانی و همچنین برنامه های میزهای معرفتی و استقرار مشاور مذهبی و نیروهای امر به معروف و نهی ازمنکر با همکاری گروه های جهادی در بوستان های شهری و همچنین  برپایی نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.


مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افزود: برنامه کاروان ایثار نیز با برپایی مجالس روضه در جوار منازل خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس ترتیب خواهد یافت.


مقیمی یادآور شد: اقدامات سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در طول ۲ ماه ایام عزاداری به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و تلاش خواهد شد تا تعظیم شعائر حسینی و ایجاد حال و هوای عزاداری اهل بیت علیهم السلام در سطح شهر قم به بهترین شکل دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha