یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
سرهنگ کوشکی

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس ضمن ابراز گلایه از مسئولانی که سخنان خود را با یاد و نام شهدا آغاز می کنند اما به تعهد خود عمل نمی کنند گفت: شهرداری شیراز خیابان ارم را سنگ فرش می کند، اما قبور شهدای گمنام را سامان نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سرهنگ سعید کوشکی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن روایتگری اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، اصحاب رسانه را ارتباط میان مردم و مسئولان دانست و ضمن تسلیت دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: ماه صفر ماه حزن و اندوه است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند بیش از پیش در حوزه دفاع مقدس فعال باشند، اضافه کرد: اصحاب رسانه باید بیشتر از گذشته به تبیین ارزش های دفاع مقدس و نشر آن بپردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به معنای باغ موزه اشاره و عنوان کرد: باغ موزه به این معنا است که بتوانیم ارزش های دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم، باغ موزه دفاع مقدس استان فارس سال ۷۸ استارت خورده است اما متاسفانه علی رغم همه پیگیری ها عقب ماندگی کمی ندارد، باغ موزه حدود ۸ سال عقب ماندگی دارد که تلاش داریم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با تصریح اینکه استان فارس دارای ۲۷۰ هزار رزمنده است، خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار شهید و ۴۲ هزار جانباز بالای ۱۰ درصد در استان وجود دارد، ۳۰ شهید شاخص و ۲ هزا رو ۲۰۰ آزاده در استان وجود دارد، اکنون اداره حفظ آثار چند وظیفه دارد که یکی از آن برگزاری یادمان شهدای گمنام است که متولی ان این مجموعه است در حال حاضر ۳۶۰ شهید گمنام در ۱۳۵ نقطه دفن شده است.

کوشکی ضمن ابراز گلایه مندی از مسئولانی که سخنان خود را با یاد و نام شهدا آغا زمی کنند، اما به تعهد خود عمل نمی کنند گفت: ۴۰ نقطه شهید دفن شده که سایه بان  دارد برخی قبور شهدا حتی سایه بان هم ندارد، مسئولانی که قول دادند باید به قول خود عمل کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم با عملیات رسانه ای و مطالبه گری به یادمان شهدا آبرو ببخشیم، گام بلندی برای موضوع فرهنگ برداشته ایم؛ شهرداری شیراز خیابان ارم را سنگ فرش می کند، اما قبور شهدای گمنام را سامان نمی بخشد، باید به این موضوع رسیدگی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در پایان بیان داشت: بهترین باغ موزه که در اختیار تهران است را شهرداری ساخته و در اساسنامه این مجموعه وجود دارد که ۴۰ درصد ساخت باغ موزه جزو وظایف شهرداری است، اما متاسفانه صورت نگرفته است؛ باغ موزه استان فارس نیاز به معرفی دارد؛ باغ موزه یک مرکز فرهنگی است ۱۰ جلسه با مسئولان گذاشته شده اما مسئولان کاری انجام نمی دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha