یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت الاسلام سید موسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که به عنوان واقف در جامعه شناخته می شوند نه تنها برای دیگران منشا خیر و برکت می باشند، بلکه آخرت خود را با این اعمال خداپسندانه آباد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، امروز در نشستی با رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: یکی از سنت های بارز و مهم که به عنوان صدقه جاریه در اسلام شناخته می شود، وقف است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که به عنوان واقف در جامعه ما شناخته می شوند نه تنها برای دیگران منشا خیر و برکت می باشند، بلکه آخرت خود را با این اعمال خداپسندانه آباد کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از واقفین در بخش آموزش، برخی دیگر در حوزه درمان و... در این کار خیر ورود پیدا می کنند که در کل عمل این نیکوکاران بسیار پسندیده است و زمینه ساز توسعه جامعه اسلامی و از بین رفتن فقر می شود.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: یکی از امتیازات وقف برای واقف نیک اندیش این است که حتی بعد از فوت، آثار نیک او همچنان برایش نوشته می شود و این یک سرمایه گذاری بزرگ معنوی در پیشگاه خداوند متعال است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: از رسانه ها و... درخواست داریم که به مسئله وقف ورود پیدا کنند و برای نهادینه سازی این سنت برجسته دینی تمام تلاش خود را به کار ببندند، زیرا نهادینه شدن وقف در جامعه از عوامل از بین رفتن فقر محسوب می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha