سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام احمد زارعی - امام جمعه شهرستان صحنه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه شهرستان کامیاران به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره و عنوان کرد: قطعا این موضوع اگر به شکل رسمی حذف گردد دولت باید نظارت دقیق را انجام دهد که مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرد و تورم ایجاد نشود.

حجت الاسلام احمد زارعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به وضع اقتصادی از جمله کسری بودجه و تحریم های ظالمانه، اظهار داشت: کشورهایی نفت ایران را خریداری کرده اند و به خاطر تحریم های ایالات متحده آمریکا بهای آن را پرداخت نمی‌کنند.

امام جمعه شهرستان کامیاران ادامه داد: سامان دادن به نقدینگی و حل معضل دلار ۴۲۰۰ تومانی از مهمترین مسائلیاست که مردم انتظار دارند تیم اقتصادی در اسرع وقت این مشکلات را برطرف کند.

حجت الاسلام زارعی به مسئله عدم نظارت صحیح در پرداخت ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: سفره مردم روز به روز کوچک تر شد و عده ای از خدا بی خبر از این ارز استفاده می‌کردند و اقلامی را وارد می کردند، ولی به قیمت دلار آزاد به مردم می‌فروختند و چه ثروت های باد آورده ای نصیب ویژه خوارها شد.

وی به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره و عنوان کرد: قطعا این موضوع اگر به شکل رسمی حذف گردد دولت باید نظارت دقیق را انجام دهد که مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرد و تورم ایجاد نشود، ضمن اینکه دولت بنا دارد با حذف ارز ترجیحی، درآمد حاصل از آن را به حساب مردم تحت عنوان افزایش یارانه واریز نماید و همچنین اصلاح یارانه حامل های انرژی مسئله ای دیگر است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.

امام جمعه کامیاران افزود: اگر چه مسئله اصلاحات اقتصادی اجتناب ناپذیر است، اما باید دولت توجه داشته باشد که این اقدام نیاز به زیرساخت هایی دارد از جمله در نظر گرفتن شرایط مردم و آرام کردن التهاب های اقتصادی.

حجت الاسلام زارعی در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می خواهیم که برای رفع حل مشکلات اقتصادی مردم به این دولت توفیق دهد شد، همچنین از دولت تقاضا داریم که مسائل اقتصادی را به افراد مجرب و کاردان بسپارد و تا ان شاء الله مشکلات اقتصادی حل و رفع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha