سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
آیت الله علماء در دیدار جمعی از کادر درمان استان، به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: دولت و ملت برای رفع مشکلات پرستاران بسیج شوند و همگان در خدمت پرستاران باشند، چرا که سلامت ما مدیون کادر درمان و شهدای مدافع سلامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در دیدار جمعی از کادر درمان استان کرمانشاه، به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: مایه افتخار است که روز میلاد عقیله بنی هاشم(س)، قهرمان کربلا را روز پرستار نامیده اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س)، گفت: پرستاران با اعتقاد و باور، وظیفه مقدس و شریف خود را انجام می دهد، زیرا این موقعیت تنها شغل نیست، بلکه عشق به انسانیت و اطاعت از فرمان خداوند متعال است.

آیت الله علما با نقل خاطره ای از دوران کسالت امام خمینی(ره)، افزود: در اوایل انقلاب و زمانی که امام راحل در بیمارستان بستری شدند، بعد از ترخیص از بیمارستان، با تشکر از خدمات پرستاران گفتند «وقتی که مریض وارد بیمارستان می شود، بعد از خدا، تمام امیدش به پرستاران است و امیدوارم از همه بیماران مثل من پذیرایی کنید.»

وی با برشمردن مشکلات شغل پرستاری، اظهار کرد: پرستاری خیلی سخت است، زیرا همه توان انسان را می گیرد؛ دولت و ملت با همه قدرت باید در خدمت پرستاران باشند، زیرا این پرستاران عزیز و بزرگوار با همه توان قریب به دوسال است دارند کار می کنند و وقت و انرژی می گذارند واین پرستار است که فرایند بهبودی مریض را تسریع می بخشد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اگر انگیزه بالای پرستاران نباشد، هیچ گاه نمی شود خدمات پرستاران را با حقوق جبران کرد، زیرا تلاش های آنان در راستای تعهد اولیه فطری است که از انسان گرفته شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با آرزوی علّو درجات برای شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: شهدای سلامت اعم از پزشک و پرستار از خود گذشتگی انجام دادند تا ما بتوانیم به سلامت در کنار خانواده زندگی کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان عظمت حرکت حضرت زینب(س) در پرستاری از اسلام گفت: حضرت زینب (س) از اسلام و دین پرستاری کرد و امروز این اخلاق و رفتار را از آن حضرت آموخته اید، لذا اگر می بینیم پرستاران از خودگذشتگی و ایثار دارند، این از آموزه های اسلام و حضرت زینب(س) است.

آیت الله علما با برشمردن خدمات و تلاش های گسترده پرستاران، خاطرنشان کرد: انصافاً پرستاران استان شاخص بودند، مطرح بودند و زحمت مضاعف کشیدند، ان شاءالله که شما بتوانید در خدمت اسلام و انسان باشید.

وی در پایان گفت: باید از همه شما ها تقدیر و تشکر کنیم، زیرا حضرت آقا سفارش پرستاران را کردند، لذا باید بدانیم شما پرستاران سرمایه های بزرگ ملت هستید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیانی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    جا داشت این دیدار در چندین بیمارستان صورت می گرفت، جلوه بهتری پیدا می کرد. کسانی که برنامه ریزی می کنند باید بیشتر توجه کنند.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    حضور رئیس قوه قضائیه در بیمارستانهای تهران را خیلی پسندیدم
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    طبهای اسلامی ، سنتی و مبتکرات طب نوین ایران اسلامی ، به لطف الهی جان کثیری از خلق الله را نجات داد و خیلی عظیم را از تاثیرات مخرب ناتوانیهای سازمان بهداشت جهانی رهانید. لله الحمد و الشکر.