شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مجید باباخانی

حوزه/ حجت‌الاسلام باباخانی، مهرواره «هوای نو» را یک فرصت برابر و ظرفیت قابل استفاده ملی در سراسر کشور معرفی کرد و گفت: موضوعاتی همچون مدیریت و یا تاریخ شفاهی در هیئتهای مذهبی در این مهرواره مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌کنیم دانش هیئت‌داری و تجربه‌های ارزشمند فعالان این حوزه ثبت و معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت‌الاسلام باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی «مصباح» که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، گفت: بزرگ‌ترین رویداد در حوزه هیئتهای مذهبی و تشکل‌های دینی در کشور با رویکرد تازه و با هدف معرفی و توسعه معیارها و شاخصه‌ها به مردم و ارتقاء و اعتلای فعالیتهای فرهنگی کشور در حال برگزاری است.

وی با تشریح بخش‌های اصلی این مهرواره که شامل کتاب هیئت، بخش هیئت، بخش ستایشگران اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: موضوعاتی همچون مدیریت و یا تاریخ شفاهی در هیئتهای مذهبی که کمتر به آن پرداخته شده در این مهرواره مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم دانش هیئت‌داری و تجربه‌های ارزشمند فعالان این حوزه ثبت و معرفی شود.

حجت‌الاسلام باباخانی اظهار کرد: در بخش هیئت به طور ویژه ۱۶ رشته با تنوع بالا داریم که موضوعاتی همچون هیئت و خانواده، هیئت و اقتصاد (هیئتهایی که کاملا مردمی و خودجوش روی پای خود ایستاده‌اند)، هیئت و نوجوان، هیئت و بانوان و... برای اولین بار در این سطح در آن ارائه شده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات در این برنامه گفت: نکته مهم این است که مهرواره تلاش جدی دارد که نوع نگاه جامعه و مردم به هیئت و کارکردهای آن را متفاوت کند و ظرفیتهای فراوان و تأثیرگذار هیئت در حوزه‌های مختلف خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، خانواده و حتی حوزه سلامت که اخیرا نمود خوبی هم داشته به عموم مردم شناسانده شود.

وی تصریح کرد: ما هیچ محدودیت و مانعی برای ثبت‌نام و حضور هیئتها یا افراد نداریم حتی کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی یا تشکل‌های کوچک مردمی و هر مجموعه‌ای که سنخیتی با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دارند، می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه در این مهرواره بسیاری از نخبگان فعال در هیئت‌های مذهبی را دور هم جمع کرده‌ایم و شورای برنامه‌ریزی و فکری مهرواره با حضور این عزیزان در هر سه بخش اصلی تشکیل شده است، ادامه داد: این موضوع باعث شده که فرصت مغتنمی برای تمرکز بر روی تعریف دقیق معیارها و شاخصه‌ها بوجود بیاید و ارزیابی‌ها در یک روند قابل قبول و کارشناسی انجام شود.

عضو شورای مرکزی مهرواره «هوای نو» همچنین تأکید کرد: ارتباط مهرآمیز با کلیه هیئتها و شرکت‌کنندگان و دوری از فضای صرفا رقابتی و تلاش برای انگیزهسازی‌های بیشتر در مسیر تقویت فعالیتهای مردمی هیئت‌ها و تشکل‌های دینی مهم‌ترین دغدغه ما بوده است و بر این باور هستیم که می‌توانیم ظرفیتهای هیئت را بسیار بیشتر از آنچه امروز هست در جامعه شکوفا کنیم .

وی در پایان گفت: ما در سال اول در بعضی از بخش‌ها و رشته‌ها به تجلیل از جایگاه بزرگان و خادمان و پیرغلامان خواهیم پرداخت که البته برخی از آن‌ها در قید حیات نیستند و در سال‌های بعد با تنوع و رویکرد جدی‌تری فعالیت خواهیم داشت. بنده به عنوان یک خادم کوچک از کلیه مداحان و ذاکران عزیز که شرط حضور امسال ما یعنی سن ۲۰ تا ۳۵ سال را دارا هستند دعوت می‌کنم یک مولودی‌خوانی کوتاه ۵ تا ۷ دقیقهای ترجیحا در داخل هیئت از خوشان ضبط کنند و از طریق وب سایت havayenoo.ir برای ما ارسال کنند. این یک فرصت برابر برای همه عزیزان در سراسر کشور است که با افتخار پذیرای آثار آن‌ها هستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha