چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین محامی در جلسه ای با معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: اساتید مهم ترین عوامل تأثیرگذار در تربیت و رشد علمی، تربیتی و اعتقادی طلاب هستند و باید در این موضوع سرمایه گذاری ویژه‌ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین محامی در دیدار با معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور، اظهار داشت: مدارس علمیه استان سیستان و بلوچستان به‌رغم تمام محرومیت و محدودیت‌ها و با وجود نیروهای مستعد، علاقمند و دغدغه مند نسبت به مسایل دینی، زمینه سرمایه گذاری بیشتری را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حوزه علمیه باید طلبه تربیت کند و این نمی شود مگر در محیطی که خروجی درستی داشته باشد.

وی، عوامل تأثیر گذار در محیط حوزه را وجود اساتید دانست و گفت: در این موضوع سرمایه گذاری ویژه ای صورت گیرد، چرا که استاد مهمترین عامل در رشد علمی، تربیتی و اعتقادی طلبه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: ما هم در استان در حد توان کارهایی را شروع کردیم که ان‌شاءالله کارها با شتاب بیشتری پیش رود، ولی مقدورات استان محدود بوده و نیازمند حمایت مرکز هستیم.

وی تأکید کرد: در خصوص اساتید مدارس استان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران باید حمایت ویژه‌ای نماید، البته حوزه علمیه خواهران و برادران می توانند با هم افزایی و تعامل در برخی دروس مشکل کمبود استاد را حل کنند.

امام جمعه زاهدان اظهار امیدواری کرد: در تأمین اساتید ثابت انتظار حمایت از مرکز را داریم تا خواهران در استان رشد و ارتقاء پیدا کنند و مشکلی در آینده نداشته باشیم و این یک مسئله محوری به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی هم در این دیدار با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، اظهارداشت: اول رصد وضعیت موجود و بررسی نقطه ضعف‌ها و ارائه راهکار و سپس بررسی ظرفیت های موجود در استان برای ارتقاء و رشد مدارس علمیه باید انجام شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور، تصریح کرد: ما برای تأمین اساتید و کادر مدارس علمیه نیازمند تأسیس مدارس سطح سه و سطح چهار هستیم؛ چرا که طلبه به سطح دو بسنده نمی کند و خودش را نیازمند به ارتقاء می بیند و اگر در استان این ظرفیت برایشان فراهم نباشد به ناچار مجبور به سفر به شهرها و استان های دیگر خواهند بود.

وی تأکید کرد: باید ظرفیت سنجی و برنامه ریزی کنیم که کدام مدارس شرایط را دارند و از همه مهم تر سطح سه و سطح چهار تحت اشراف بزرگان استان و منطقه باشد تا به لحاظ کیفی به آنها توجه شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha