یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: توزیع عادلانه پزشکان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولین گام مهم برای رفع مشکلات حوزه سلامت جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، بیان کرد: توزیع عادلانه پزشک موضوع بسیار مهمی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و باید در این زمینه، به مناطق دوردست توجه شود و با رعایت عدالت همه مناطق کشور مدنظر باشد تا مشکلات درمانی جامعه با توزیع پزشکان رفع شود.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با پرستاران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بیانات مهمی از تلخ و شیرینی زندگی و کار این قشر زحمتکش داشتند که باید با دقت مطالعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: رفع دغدغه و مشکلات پرستاران از جمله امنیت شغلی و کمبود نیرو، موضوع مهمی است که مقام معظم رهبری در این زمینه تذکرهایی به مسئولان دادند که امیدواریم با سیاست‌های ابلاغی، مشکلات این قشر رفع شود.

وی، بهداشت را مقدم بر امر درمان دانست و اظهار داشت: امروز بهداشت امری مهم و اولویت هر جامعه است که باید به تغذیه و سلامتی اهمیت داد تا از بروز مشکلات پیشگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان سمنان در اولین سفر شهرستانی خود به دامغان سفر کرد و در این سفر، دیدارهای چهره به چهره با مردم، حضور در روستاهای محروم، شرکت در شورای اداری و جلسات حوزه و دانشگاه را دنبال کرد.

وی به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: حوزه و دانشگاه ۲ جایگاه علمی هستند که پیوند آن‌ها ثمره آبادی دین و دنیای مردم است که مرور زندگینامه شهیدان مفتح و مطهری ما را در این هدف کمک می‌کند.

امام جمعه دامغان به آغاز دهه فاطمیه اشاره کرد و گفت: عزاداری فاطمیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و باشکوه برگزار شود چرا که فاطمیه نوعی جهاد تبیین است و باید حقایق درخصوص ولایت امیرالمومنین(ع) بیان شود و علمای اهل سنت و شیعه باید ولایت را بر معیار وحدت انجام دهند تا روشنگری لازم برای مردم انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha