چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تبشیری

حوزه/ هاتف الحسینی گفت: مدل های جدیدمسیحیت، شبهات ایجابی است که قصد دارد جایگاه اعجاز قرآن و  جایگاه خاتمیت حضرت محمد خاتم النبیین در بین مسلمانان متزلزل کند.

سیدجعفر هاتف الحسینی نویسنده پنج جلد کتاب در زمینه میسیولوژی است. او سالهاست با پژوهش در علم میسیولوژی و مدل های تبشیری مسیحیت توانسته تکنیک های مسیحیت تبشیری را شناسایی کند.

وی معتقد است: تبشیر پست مدرن مسیحیت قصد استحاله دارد. اعتقاد به اعجاز قرآن و آخرین پیامبر بودن حضرت محمد از اساسی ترین مباحث اسلام است که مورد هجمه پنهانی قرار گرفته است.

گفت و گوی خبرنگار حوزه نیوز با این نویسنده و پژوهشگر میسیولوژی را در ادامه بخوانید:

حوزه/ تغییر استراتژی مسیحیت تبشیری و انتخاب مدل های پست مدرن چه بوده است؟

اسلام یک دین الهی است و احکام اسلامی با حکمت خاصی تبیین شده است. مسیحیت تبشیری بعد قرن ها متوجه شد اسلام یک شبکه در هم تنیده است و تبشیر مسیحیت در آن جوابگو نیست. شاید به طور جزیی اتفاقاتی بیافتد ولی در بازه زمانی در مقابل پیشرفت اسلام، بسیارناچیز است. شناسایی ارکان اصلی دین اسلام و هجمه پنهانی به آنها از اهداف تبشیر پست مدرن است. مدل قرآنی کمل از کوین گریسون و مدل حضرت محمد نبی اجتماعی از هارلی تالمن است

حوزه/ مدل هارلی تالمن چیست و چگونه جایگاه خاتمیت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را مورد هجمه قرار می دهد؟

هارلی تامن از میسیولوژیست های مسیحی ایده دارد که به صورت مسامحه حضرت محمد را قبول کنیم ولی تلاش کنیم تا او را در بین مسلمانان مثل یک رهبر اجتماعی معرفی کنیم. هارلی تالمن خاتمیت حضرت محمد را هدف قرار می دهد تا منزلت حضرت محمد را در بین مسلمانان تحقیر کند. در قدم اول او را همچون انبیاء عهد عتیق معرفی می کند ولی آهسته آهسته حضرت محمد را فردی همچون جرج واشینگتن معرفی کند و ابعاد نبوت الهی او حذف می شود. پذیرش حضرت محمد به عنوان یک رهبر اجتماعی برای تضعیف جایگاه خاتمیت حضرت محمد در بین مسلمانان یک اقدام غیر اخلاقی است.

حوزه/ مدل کمل چیست و چگونه کوین گریسون از قرآن استفاده تبشیر می کند؟

گریسون مدل کمل را با اسم شتر معرفی می کند چرا که معتقد است باید به صورت پنهانی و آرام با امت اسلامی همراه شد و زمینه انحراف و استحاله اسلام را ایجاد کرد. کتاب مدل کمل از کتاب مطرح در زمینه تبشیر مسیحیت با قرآن است. اساتید مطرح میسیولوژیست مسیحیت تبشیری بر این کتاب تقریر نوشته اند.

مدل قرآنی کمل در گام اول به صورت مسامحه قرآن را می پذیرد ولی در ادامه قرآن را پلی برای تبشیر مسیحیت قرار می دهد. گریسون از چینش خاص آیات استفاده می کند تا بتواند ازمتشابهات قرآنی برای تبشیر مسیحیت استفاده کند. او قران برای اهداف تبشیری، تفسیر به رای می کند و تمام آیات مخالف را نادیده می گیرد تا به تواند تفسیر قرآن را مصادره به مطلوب کند. مسیحیت معتدل مخالف این اقدامات افراطی در مقابل اسلام هستند.

حوزه/ مسیحیت معتدل در مقابل مسیحیت تبشیری افراطی که قصد استحاله دارند چه موضع گیری دارند؟

مسیحیت معتدل مخالف اقدامات مسیحیت تبشیری است و این اقدامات را خطرناک می داند چرا که باعث افراط گرایی می شود. مخالفان اخلاق مداری را اصل مسیحیت می دانند و این اقدامات را خلاف دستورات عیسی مسیح می شمارند.

حتی گاهی مسیحیان معتدل تذکر می دهند «اگر کسی مدل برای استحاله مسیحیت بنویسد شما چه حسی خواهید داشت پس به اعتقادات گروه های دیگر احترام بگذارید.

وی تاکیدکرد: متاسفانه مسیحیت تبشیری افراطی به صورت پنهانی قصد استحاله مبانی اسلام دارد، مسیحیان معتدل مخالف این اقدامات هستند و آن را مخالف اخلاق مداری می دانند، مسیحیت تبشیری با همسو شدن با اهداف سیاسی جریان های تندرو دیگر فقط ظاهر دینی دارد و نمی توان اهداف آنها را دینی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 1
    دین هم جنبه ی رحمانی دارد وهم جنبه ی غضبی.