سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر تربیت افراد نخبه و متخصص حرفه‌ای در حوزه رسانه، گفت: متاسفانه آن طور که باید در حوزه رسانه سرمایه گذاری انجام نمی شود و بودجه‌ای که به رسانه اختصاص پیدا کرده جای گله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به اینکه همدان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود، اظهار داشت: این ویژگی باعث شده تا همدان به عنوان پایتخت کشور در بیشتر مأموریت‌های فرهنگی به ایفای نقش بپردازد.

وی با بیان اینکه "ابوذر" نماد آزادی‌خواهی در تاریخ اسلام است، مطرح کرد: این جشنواره باید جلوه‌گر این آزادی‌خواهی و مطالبه‌گری در جامعه باشد، که البته آثار آن تاکیدی بر این مسئله است.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه کشور باید در مسیر افزایش بصیرت و سواد رسانه‌ای حرکت کند، یادآور شد: در مسیر ایجاد بصیرت، گام نخست شناخت زیست‌بوم رسانه‌ای کشور و زیست‌بوم رسانه‌ای در خارج کشور توسط متخصصان و اهالی رسانه است.

وی با اشاره به اینکه صرفا با شناخت به تنهایی نمی‌توان کاری را از پیش برد و به اهداف رسید، خاطر نشان کرد: در کنار شناخت، نیازمند برنامه ریزی هستیم تا در نبرد رسانه‌ای با دشمنان شکست نخوریم و به موفقیت دست پیدا کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در گام دوم انقلاب ضروری است تا فعالان رسانه‌ای دانش خود را افزایش دهند، چرا که اگر رسانه‌های داخلی مرجعیت‌شان تضعیف شود، کشور ضرر خواهد کرد.

وی با طرح این موضوع که احساس می‌شود مرجعیت رسانه‌ای کشور در حال تضعیف است، گفت: فعالان عرصه رسانه باید نسبت به آسیب شناسی این مشکل وارد میدان شوند و در جهت رفع آن چاره‌اندیشی شود.

مهدی‌پور در بخش دیکری از صحبت‌های خود بر لزوم وحدت رویه در بین رسانه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: در بحث رسانه به جای عملکرد جزیره‌ای نیاز است تا اهالی رسانه‌ برای موفقیت کشور، با یکدیگر وحدت و هم‌افزایی داشته باشند.

وی با اعلام خبر تربیت افراد نخبه و متخصص حرفه‌ای در حوزه رسانه در معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: متاسفانه آن طور که باید در حوزه رسانه سرمایه گذاری انجام نمی شود و بودجه‌ای که به رسانه اختصاص پیدا کرده جای گله دارد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha