شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
جراتمندی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب گفت: جرأت مندی از جمله مهارت‌های لازم در زندگی همه افراد است که به رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم زهرا زارعی فر، استاد مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب در جلسه اساتید و مسئولین این مدرسه علمیه با موضوع" ایده‌ها و راه‌کارهای پذیرش حوزه و تشریح طرح دخترانه سدنا"، ضمن اشاره به انواع مهارت‌های ارتباطی با دیگران، بیان کرد: ۳نوع مهارت منفعلانه، پرخاشگرانه و جرأتمندانه داریم که هر کدام تعاریف و دیدگاه‌های متفاوتی را پیش روی ما می‌گذارد.

وی خاطر نشان کرد: انسان‌های منفعل افرادی هستند که در ظاهر آن‌ها را به عنوان مهربان و یا فروتن می‌شناسیم، در واقع آن‌ها اشخاصی هستند که درخواست همه را می‌پذیرند و با هر کار و هر چیزی موافقت می‌کنند، اما در درون خود از این موضوع ناراحت و آزرده هستند.

کارشناس دینی با بیان اینکه نوع دیگری از ارتباط با دیگران، رفتار پرخاشگرانه است، تصریح کرد: افراد پرخاشگر، جرأت‌مند بودن را با خشونت اشتباه گرفته‌اند، در واقع آن‌ها حقوق خود را با نادیده گرفتن حقوق دیگران به دست می‌آورند، معمولاً افراد پرخاشگر به دلیل اینکه نمی‌توانند از طریق گفتگوی سالم مشکل خود را حل کنند به دعوا و نزاع با دیگران روی می‌آورند.

مهارت جرأت‌مندی به رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی افراد کمک می‌کند

وی با اشاره به اینکه سبک ارتباطی جرأتمندانه بهترین نوع ارتباط با دیگران است، افزود: جرات مندی یعنی پافشاری بر حقوق خود و بیان مستقیم، صریح و صادقانه احساسات و افکار خود با احترام به حقوق دیگران است.

خانم زارعی فر ویژگی‌های فرد جرأت‌مند را احترام گذاشتن به حقوق دیگران، به رسمیت شناختن و اهمیت دادن به افکار و احساسات خود و دیگران، ابراز احساسات و عقاید خود، اهمیت دادن به نیازهای خود و غیره دانست.

وی با بیان خصوصیات کلامی و غیرکلامی افراد جرأت‌مند، اظهار داشت: این افراد شنونده و پذیرا، تن صدای محکم و استوار دارند، تماس چشمی مستقیم، بیان افکار و احساسات خود با استفاده از تن ضمیر من، ذکر مسائل مهم و پرهیز از حاشیه روی دارند.

استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب در پایان اذعان داشت: افرادی که جرأت‌مند هستند کنترل بیشتری بر زندگی خود دارند و اغلب از روابط‌شان رضایت داشته و به اهداف خود می‌رسند و مردم برای این افراد احترام بیشتری می‌گذارند زیرا آنها را افرادی محکم می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha