پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
آیت‌ الله دری نجف‌آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:معامله با خداوند ضرر و پشیمانی ندارد و خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد و طی آن هم ریشه ها و هم شاخه و برگ ها قوی می شود، در طلبگی نیز ابتدا باید ریشه قوی شود و هر مقدار انسان با خدا باشد شاخ و برگ نیز قوی تر می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله قربانعلی درّی نجف آبادی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه جامعة الامام المنتظر (عج) نجف‌آباد با اشاره به تاثیر طهارت ظاهری و باطنی در ایجاد خیر و برکت و تحول برای امروز و آینده جهان اسلام اظهار داشت: همواره انسان هایی که در راه خدا به پا خواسته اند، مورد عنایت خداوند متعال بوده اند و خداوند نیز به عمر، قلم، زبان و عمل آنها برکت داده و موجب شده آثار ماندگاری در دنیا و عقبی داشته باشند.

وی افزود: آثار ماندگار آنها این است که اهل دنیا از برکات وجودی این افراد بهره مند می شوند و آثار ماندگار آخرتی نیز به آنها بازمی گردد هم چنان که می فرماید " إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَیٰ وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ ۚ وَکُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ".

آیت الله درّی نجف آبادی عنوان کرد: ابتدا ریشه درخت بزرگ می شود و سپس شاخه ها رشد می کند و هرچه ریشه ها قوی تر باشد، شاخه ها و آثار و برکات نیز بیشتر است ، معنای این کلام آن است که فائد خیر از خود خیر بهتر است و هنر این است که شخصیت انسان، اهل خیر باشد.

وی با بیان این که شخصیتی همانند حضرت امام(ره) از درون متحول بوده و یک مرد بزرگ الهی بوده است گفت: آثار این مرد بزرگ الهی تا چند هزار سال دیگر باقی خواهد ماند، هم چنان که حضرت ابراهیم(ع) پنج هزار سال پیش یا بیشتر به سرزمین مقدس فلسطین هجرت کرد و از بیت المقدس مأمور شد همسر و فرزند خود را به مکه ببرد و کعبه را بسازد ولذا می بینیم پس از پنج هزار سال کارنامه ای در عالم برجسته تر، برگزیده تر، موثر و فراگیرتر از کارنامه ابراهیم خلیل نیست، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز ادامه همان راه هستند و حضرت امام(ره) نیز ادامه همان است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: خداوند در سنین پیری به حضرت ابراهیم فرزندی داد و به دستور خدا همسر و فرزند خود را به بیابان بی آب و علف رهسپار نمود و پس از 5پنج هزار سال شرق و غرب عالم به مکه می آیند و یاد حضرت ابراهیم(ع) می کنند ، بنابراین کاری که برای خدا و تحت ولایت الهی باشد این گونه است.

آیت الله درّی نجف آبادی کار طلبگی را کاری ولایی و خدایی دانست و گفت: این کار نعمت خداوند است و باید قدر بدانیم و استان اصفهان و به ویژه شهر نجف آباد در طول صد سال گذشته همواره روحانیون برگزیده داشته است و حوزه و علمای نجف آباد نقش تعیین کننده داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: معامله با خداوند ضرر و پشیمانی ندارد و خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد و طی آن هم ریشه ها و هم شاخه و برگ ها قوی می شود، در طلبگی نیز ابتدا باید ریشه قوی شود و هر مقدار انسان با خدا باشد شاخ و برگ نیز قوی تر می شود.

آیت الله درّی نجف آبادی تاکید کرد: هر مقدار اخلاص انسان بیشتر باشد برکات آن بیشتر می شود و انسان در طلبگی، با خدا، امیرمومنان(ع) و امام زمان(عج) طرف است و باید کارنامه خود را به گونه ای تنظیم کنیم که امام زمان(عج) آن را امضا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha