شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
شیخ محمد صنقور

حوزه/ امام جمعه منامه گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بیداری در بین مردم جهان غرب بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد صنقور، امام جمعه منامه در خطبه‌های نماز جمعه مرکزی بحرین که در مسجد امام صادق (ع) الدراز واقع در غرب منامه برگزار شد گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بیداری در بین مردم جهان غرب بود که رسانه‌های آنها با توانمندی‌های عظیم و حیله‌گرانه خود دهه‌ها در گمراه کردن آنها تلاش می‌کردند.

وی افزود: جنگ جنون آمیز بر ضد مردم غزه، چهره واقعی آنها را برای محافل تصمیم‌گیری در جهان غرب نشان داد و آشکار شد که شعارهای پر زرق و برق آنها در مورد آزادی‌ها و حمایت از حقوق بشر که به آن می‌بالیدند، چیزی جز نقابی نبود که در پشت آن چهره‌ای زشت‌تر از تصویر شیطان پنهان کرده بودند.

او در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل داخلی بحرین پرداخت و با اشاره به آزادی اخیر زندانیان سیاسی اظهار داشت: لازم است این پرونده با آزادی بقیه آنان بسته شود، زیرا تکمیل این گام، اثرات مثبتی خواهد داشت که به نفع ثبات این کشور و جایگاه آن در مجامع بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از آزادشدگان، قبل از زندانی شدن در برخی وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها مشغول به کار بوده‌اند، خواستار بازگرداندن آنها به مشاغل خود شد و از مقامات مسئول خواست برای بقیه نیز شغلی مناسب تأمین کنند.

امام جمعه منامه با اشاره به معضل کارگران خارجی گفت: شهروند بحرین باید در اولویت قرار بگیرد و باید این قضیه تبدیل به قانونی الزام‌آور شود و برای ایجاد سازوکارهای جدی در تحقق این مسئله و عملی شدن آن در صحنه واقعی تلاش شود.

وی با اشاره به دستمزدهای پایین تصریح کرد: هزینه‌های گزاف زندگی، مالیات‌های زیاد، تعهدات مالی مختلف، اهمیت این مسئله را بیشتر می‌کنند و باید دولت در این زمینه تصمیماتی اتخاذ کند.

او با تأکید بر اینکه بیکاری در جامعه پیامدهای ناگواری دارد که باید دولت در رفع آن تلاش کند؛ خاطرنشان کرد: یکی از آثار آن این است که از نظر اخلاقی، افراد شاغل ملزم به تقسیم حقوق اندک خود با پدر، مادر، خواهر، برادر و بستگان خود هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha