شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام غفوری امام جمعه پردیسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران، قوام حوزه به تحقیق و پژوهش و تربیت طلاب توانمند دانسته و گفت: اساتید باید طلاب را به نوشتن و پژوهش و تحقیق عادت دهند تا سطح علمی آنان ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، امروز در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه تهران، قوام حوزه را به پژوهش و تربیت طلاب توانمند دانست و به جایگاه و نقش اساتید اشاره کرد و گفت: امسال زمینه مناسبی فراهم شدتا اساتید عرصه تحقیق، قلم و پژوهش آثار خود را ارائه دهند، ولذا از مجموع 695 استاد حوزه تهران 153 نفر آنان آثار خود را ارائه دادند که پس از بررسی های کارشناسانه، 8 اثر به عنوان برتر انتخاب گردید و صاحبان آثار تجلیل خواهد شد.

مدر حوزه علمیه تهران با تاکید بر تربیت طلاب پژوهش محور، تصریح کرد: طلاب مدارس باید تلاش نمایند پژوهش های نوشتاری و علمی خود را به لحاظ کیفی بالا برده و با بهره بردن از محضر اساتید و رفع نواقص، نسبت به افزایش کارهای پژوهشی تا رسیدن به مدارج بالای را حوزه ادامه دهند.

وی با بیان این که آثار قلمی و نوشتاری ماندگار بوده و جایگاه خاصی در ارتقاء سطح آموزش نیز دارند، افزود: اساتید باید طلاب را به نوشتن و پژوهش و تحقیق عادت دهند تا سطح علمی آنان ارتقاء یابد، در این صورت طلبه وقتی به سطوح بالای حوزه برسد طلبه ای صاحب قلم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: اگر محکم کار نکنیم و وقت کافی برای پاسخ به سئوالات شاگردان نگذاریم، نمی توانیم طلبه های اهل تحقیق و پژوهش تربیت کنیم.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان با تاکید بر ضروروت اهتمام به مقوله تهذیب در مدارس علمیه، اظهار داشت: تذکرات اخلاقی و خواندن احادیث در کنار سایر درس ها ضروری بوده و از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز می باشد، ما در حوزه تهران به دنبال احیاء استاد محوری در مدارس هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha