شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعتدال

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) مشهد گفت: اعتدال و میانه روی در همه امور از جمله راههای رسیدن به رشد معنوی است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، خانم پارسايي راد در جلسه اخلاق مدرسه علميه حضرت زينب(س) مشهد و در جمع طلاب، اعتدال و میانه روی در همه امور فردی و اجتماعی را از جمله راه های رسیدن به رشد معنوی دانست.

وي عقل گرایی، اعتدال و توازن را یکی از راه های رسیدن به معنویت معرفی کرد و گفت: برای رسیدن به معنویت از عجله، تند روی، سستی و کسالت باید پرهیز کرد، چرا که معنویت اکتسابی است و برای رسیدن به آن باید تلاش کرد.
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با اشاره به سخني از پیامبر اکرم(ص) كه مي فرمايند: «یا ایها الناس علیکم بالقصد علیکم با لقصد علیکم بالقصد»، اظهار کرد: تأکید حضرت بر میانه روی نشانه اهمیت موضوع است، چرا که در طول تاریخ افراط و تفریط مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: افراط و تفریط در همه زمینه ها از جمله اقتصاد، تربیت، دوستی و معاشرت، بخشش، انفاق و حتی عبادت مذموم است و جز ندامت چیزی بدنبال ندارد.

پارسایی راد پرورش روح را موجب دستیابی به معنویت دانست و تصریح کرد: در همه امور باید از ریاضت ها و سختی هایی که باعث ضربه به جسم و روح می شود و از تفریط و کم کاری که متضاد با روح است، پرهیز کرد، زیرا با پرورش روح می توان به قله های معنویت رسید.

آداب ورود به مجلس عزاداری امام حسین(ع)

مدیر مدرسه حضرت زینب(س) با بیان این نکته که مراسم عزاداری ابا عبدالله(علیه السلام) مانند هر مجلسی دارای آداب خاصی است، گفت: رعایت آداب ورود به مجلس تأثیر گزاری آن را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

وي به تبیین برخی از آداب ورود به مجلس عزاداری امام حسین(ع) پرداخت و یادآور شد: قبل از حضور در مراسم باید آمادگی روحی و معنوی داشته باشید، با نیت خالص، با وضو، مرتب و خوش بو وارد مجلس شوید.
 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha