شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهادت حضرت فاطمه زهرا

حجت الاسلام علیمحمدی با اشاره به اینکه ولایت پذیری و ولایت مداری یکی از برجسته ترین ویژگی های زهرای اطهر(س) است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) جان خویش را فدای جریان ولایت کرد و اگر آن روز حضرت از ولایت دفاع کرد ما هم باید راه این بانوی بزرگ را ادامه دهیم و امروز مدافع ولایت و رهبری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی علیمحمدی در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در بیت مرحوم آیت الله باریک بین که با حضور اساتید و روحانیون حوزه علمیه قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: آنچه حضرت فاطمه زهرا (س)  را اسوه و نمونه ساخته، کمال انسانی است و  به همین خاطر حضرت الگوی عالم انسانيت است؛ ارزش های انسانی اختصاص به زن يا مرد ندارد و به تبع آن اسوه های انسانی نيز همين گونه اند.

 وی با اشاره به  اینکه ولایت پذیری و ولایت مداری یکی از برجسته ترین ویژگی های زهرای اطهر(س) است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) جان خویش را فدای جریان ولایت کرد و اگر آن روز حضرت از ولایت دفاع کرد ما هم باید راه این بانوی بزرگ را ادامه دهیم و امروز مدافع ولایت و رهبری باشیم.

حجت الاسلام علیمحمدی بیان داشت: حضرت فاطمه(س) الگوی مناسب رعایت تقوای الهی است، و لذا روش زندگانی این بانوی بزرگ، بهترین الگو برای جامعه بشری است، چرا که حضرت زهرا(س) همه زندگی خود را در مسیر جلب رضایت الهی سپری کرد.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خانواده ها در جامعه‏ اسلامی نقش مهم و حساسی را بر عهده دارند و باید بر اعمال و رفتار فرزندان خود نظارت داشته و آنان را در مسير معارف الهی و فراگيری علوم قرآنی راهنمايی کنند.

 وی اظهار کرد: زن در نهاد خانواده نقش محوری دارد و هرچقدر بانوان به ارزش های حضرت زهرا(س) خود را آراسته ‏کنند نقشی ماندگار تر در تربیت نسل های آینده خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha