شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که پیروزی در تحمل سختی ها است که انسان را از پا نیندازد و الاّ دنیا می شود محل پرواربندی، گفت: در این فرمول شرّ و شکست وجود ندارد و همه زمینه ها را خدا برایمان محیا کرده است و اگر کسی شکست می خورد از نفس خودش شکست می خورد که بدترین دشمن نفس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در مراسم سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه بیرجند اظهار داشت: آنچه شما در صحنه میدانی و بین المللی امروز مشاهده می کنید جنگ تمام عیار حق و باطل است.

وی افزود: صحنه های افتخار برانگیز مجاهدت صبر و مقاومت در مقابل اینهمه ستم را هر روز می بینید که این روزها بیش از همه حضور مردم فلسطین برای دفاع از حق و در قابل دشمنان بی رحم سر تا پا مسلح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اینجا دیدگاههای جهان شناسی می تواند قضاوت کند و بقیه دیدگاه ها گیر می کنند، گفت: این همان سوالی است که در کلام وحی ملاحظه می کنید در خلقت انسان فرشته ها پرسیدند، و این فقط یک جواب علمی دارد که این همان پاسخ خداوند است.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: امور یک ظاهر دارد و یک باطن که ظاهر را همه می بینند، اما حقیقت ها چیست؟ اینجاست که جهان شناسی ها می تواند پاسخ روشن بدهد و بقیه اش سرگردانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جایگاه زندگی ما همواره در محاورات عرفی هم همین طور است که در انواع مسائل از قبیل ازدواج، اقتصاد، کنکور و ...سخن از پیروزی و شکست است، گفت: همین جا جای این سؤال است که آیا فرمولی وجود دارد که شکست مطرح نباشد؟

وی ادامه داد: پیروزی وصول به هدف بزرگ است و تصور اینکه آیا می توانیم ورود به زندگی ای پیدا کنیم که در آن شکست نباشد، فرض ما این است که ممکن است منتها شرایط خودش را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه شرایطش این است که ما بصورت یک کارشناسی صحیح از عناصری در زندگی خودمان استفاده کنیم که آنها در ذات خود شکست ناپذیرند گفت: اگر زندگی ما را این عناصر پر کنند به همین دلیل شکست ناپذیر می شود.

وی با اشاره به اینکه علم به معنی صحیحش بر جهل پیروز است، افزود: اگر تمام دنیا را ابوجهل ها پر کنند، اما هیچ وقت علم شکست نمی خورد و اگر مشاهده می کنید دانشمند یا عالمی شکست می خورد در زاویه جهلش شکست می خورد نه در زاویه علمش.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: اگر ما زندگی مان را طوری طراحی کنیم که همه زوایا را متکی به علم داشته باشیم، نه اینکه بر یک قضیه فوق تخصص باشیم و بقیه همه جهل باشد، در این صورت از همان جهل ها شکست خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: عقل در ذات خودش همواره بر سفاهت پیروز است، حال اگر ما از عنصر عقل به معنی صحیحش همواره خاصیتش این است واقع بین و عاقبت اندیش است و اینها در محاسبات عقلی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه پیروزی در تحمل سختی ها است، گفت: در این فرمول شرّ و شکست وجود ندارد و همه زمینه ها را خدا برایمان مهیا کرده و اگر کسی شکست می خورد از نفس خودش شکست می خورد که بدترین دشمن نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با مخاطب قرار دادن دانشجویان حاضر در این جلسه گفت: شما جوان های عزیز که سر چهارراه زندگی هستید و نقد عمر در دست شماست، در این آزمایش های آخرالزمانی که بسیار سازنده است تصمیمتان را محکم بگیرید.

وی افزود: ارزش شما به گونه ای است که در روایات آمده است آنهایی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) بر حق استوار بمانند ارزششان از آنهایی که بعد از ظهور باشند بیشتر است.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: عظمتان را جزم کنید و در این راه به خود تردید راه ندهید و هرکس تردید کند خودش، خودش را شکست می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha