شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده رئیس مرکز خدمات در جمع طلاب بانه و سقز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمودی با بیان اینکه مرکز خدمات نماد عینی و عملی وحدت میان شیعه و اهل تسنن است، گفت: به امر مقام معظم رهبری همان خدماتی که به طلاب و روحانیان شیعه ارائه می‌شود به طلاب و روحانیان اهل تسنن نیز ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین محمودی در راستای بیست و یکمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، با حضور در شهرهای بانه و سقز با طلاب این شهرها دیدار و گفتگو کرد

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در این روز با طلاب مدارس علمیه حضرت خدیجه(س) و شهید محمودی بانه و امام شافعی سقز دیدار کرد

وی در جمع طلاب با اشاره به نعمت‌هایی که خداوند به انسان‌ها داده است گفت: خواندن علوم الهی و اسلامی و ترویج مکتب رسول‌الله(ص) در جامعه، نعمتی الهی است که خداوند به ما طلبه‌ها عنایت کرده و ارزش این نعمت به مراتب بیشتر از نعمت‌های مادی است

حجت الاسلام و المسلمین محمودی به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات حوزه اشاره کرد و افزود: این مرکز در سال 70 به امر مقام معظم رهبری برای کاهش مشکلات طلاب و روحانیان تأسیس شده است تا آنها با آرامش بیشتری به امور طلبگی خود بپردازند.

وی تصریح کرد: در ابتدا فقط یک خدمت به طلاب برادر در شهر قم ارائه می‌شد، ولی با درایت رهبری و امر ایشان این خدمات گسترش پیدا کرد و امروز که 27 سال از تأسیس مرکز خدمات می‌گذرد تمامی طلاب خواهر و برادر، شیعه و اهل تسنن و ایرانی و غیر ایرانی تحت پوشش این مرکز هستند.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه مرکز خدمات نماد عینی و عملی وحدت میان شیعه و اهل تسنن است گفت: به امر مقام معظم رهبری همان خدماتی که به طلاب و روحانیان شیعه ارائه می‌شود به طلاب و روحانیان اهل تسنن نیز ارائه می‌شود و مرکز خدمات نمادی بزرگ از این اتحاد و وحدت بین روحانیت اسلام است.

وی گفت: وحدت میان مسلمانان از برکات وحدت میان علما است و اگر علما و طلاب و حوزه‌های علمیه اتحاد داشته باشند و برادری بینشان حاکم باشد وحدت بین مردم حاکم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی افزود: امنیتی که امروز در مرزهای کشور وجود دارد ثمره اتحاد بین مسلمانان است؛ دشمنان از اتحاد میان شیعه و سنی و مردم مسلمان می‌ترسند و تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند جرئت نمی‌کنند به کشورهای اسلامی تجاوز کنند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت و سپس به سؤالات مطرح شده درباره این خدمات پاسخ داد.

در پایان این دیدارها، نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از مدیران، استادان، طلاب ممتاز و حافظان قرانی این مدارس تجلیل کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha