شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احتمال وقوع آتش افروزی اسلام هراسی در مسجد کالیفرنیای جنوبی

حوزه/ درحالی که اخیرا یکی از مساجد شهر اسکاندیدو در کالیفرنیای جنوبی مورد حمله آتش افروزان قرار گرفته و خساراتی به نمای خارجی آن وارد شد، پلیس و مقامات از مردم و اهالی مسجد خواسته اند محتاط و هوشیار باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از cnn، پلیس کالیفرنیای جنوبی در آمریکا تحقیقاتی درباره یک حمله آتش افروزی احتمالی در یکی از مساجد این شهر آغاز شده است. گفته می شود در پی بروز آتش سوزی در این مسجد، یادداشتی در آن پیدا شده که به حملات تروریستی در مساجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند اشاره می کند.

پلیس شهر اسکاندیدو در کالیفرنیا و مقامات آتش سوزی هشداری در ساعت 3:15 روز یکشنبه درباره بروز آتش سوزی در مرکز اسلامی این شهر در شمال شهرستان سن دیگو دریافت کردند.

به گفته سخنگوی پلیس، چندین تن از اعضای مسجد پیش از ورود آتش نشان ها  از مرکز خارج شده و موفق به اطفای حریق شدند. آتش سوزی خساراتی به ساختمان بیرونی این مرکز وارد ساخته است.

این سخنگو اعلام کرد: یادداشتی در محل آتش سوزی در پارکینگ پیدا شده است و هنوز هیچ مظنونی در این رابطه بازداشت نشده است. در این لحظه تنها چیزی که می دانیم این است که نویسنده یادداشت به حملات تروریستی در مساجد نیوزیلند اشاره کرده است.

وی افزود: همه باید کاملا هوشیار باشند و از مراکز دینی شان به شدت مراقبت کنند.

یوسف میلر یک عضو جامعه اسلامی اسکاندیدو نیز مسلمانان را تشویق کرد که گوش به زنگ و محتاط باشند.

گفته می شود یک مهاجم حامی برتری نژادسفید، ضمن حمله مسلحانه به مساجد سبب کشته شدن 50 نمازگزار بیگناه در نیوزیلند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha