شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: پژوهشگاه در روز جهانی فلسفه، نشست‌های علمی و بزرگداشت اساتید و بزرگان حوزه را برگزار کرده است.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در نشست بزرگداشت علامه شعرانی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تهران و قم برای معرفی آثار بزرگان حکمت، مراسم بزرگداشت آیت‌الله شاه‌آبادی و علامه آشتیانی را برگزار کرده است.

وی افزود: این نشست، معرفی و شناخت مختصری  از گفتمان و منظومه فکری علامه شعرانی است، تا بتوانیم مجموعه‌ای از اندیشه‌های فلسفی او را تدوین کنیم.

این استاد حوزه به دوران زندگی علامه شعرانی اشاره کرد و خاطرنشان داشت: علامه شعرانی در سال 1320 هجری قمری در تهران چشم به جهان گشود، قرآن و تجوید و علوم ادبی را نزد پدر خود فرا گرفت و علوم عقلی را نزد حکیم میرزا محمود قمی متخلص به رضوان آموخت.

وی افزود: این استاد سترگ فقه را نزد شیخ آقا بزرگ ساوجی و علوم ریاضی و نجوم را نزد پدر و میرزا حبیب‌الله تلمذ کرد و در آغاز تاسیس حوزه علمیه قم نزد آیت‌الله حائری و حاج عبدالنبی نوری و به ادامه تحصیل پرداخت و در سال 1346 در نجف از محضر بزرگانی چون سید ابوتراب خوانساری، میرزا طاهر تنکابنی و برخی بزرگان دیگر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: علامه شعرانی به کشورهای زیادی سفر کرده و در جلسه فلسفه دانشگاه الازهر مصر حضور یافت که از وجود فلسفی او بسیار استفاده کردند و بعد از سال‌ها تلاش در راه علم و دانش در سال 1352 ه-ش از دنیا رفت.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha