شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حوزه نیوز؛ آقا ابراهیم، پسر را که در آغوش گرفت، در دل از خدا خواست او را سربازی برای ولیش حضرت صاحب الامر(عج) قرار دهد.

این گونه بود وقتی حسن آقا به دوران جوانی رسید، آرزوی پدر را محقق کرد و چند سال بعد در سن 22 سالگی در سالروز ولادت امام زمان (عج) عملا به پوشیدن لباس مقدس روحانیت نایل آمد.

چهار روز بیشتر از شهریور سال 42 نگذشته بود که خداوند به خانواده محمد نژاد فرزندی عطا کرد که بعدها به عنوان روحانی شهید، مایه آبرو و فخر خاندان شد.

تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را که پشت سر گذاشت، انقلاب به نقطه اوج خود رسید، بدین گونه شكوفايي انقلاب اسلامي مصادف با اولين سال ورودش به دبيرستان شد.

شهید محمد نژاد با پخش اعلاميه و نوار سخنراني امام خميني(ره) فعاليت سياسي خود را آغاز كرد و با برپايي تظاهرات دانش‌آموزي، انزجار و تنفر خود را از رژيم پهلوي نشان داد و با همكلاسي هاي خود به تشكيل جلسات قرآن مبادرت ورزيد.

پس از پيروزي انقلاب در مسجد انبار گندم با هدايت روحاني شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين گلابچي به فعاليت‌هاي فرهنگي پرداخت و از اين طريق براي سازندگي ميهن اسلامي همراه كاروان جهادسازندگي به نقاط محروم كشور اعزام شد.

وي ضمن تحصيل در دبيرستان براي فراگيري علوم و معارف اسلامي در مدرسه علميه مرحوم آیت الله مجتهدي به تحصيل علوم حوزوي مشغول شد.

جنگ تحميلي که شروع شد، درنگ نکرد و به عنوان مبلغ راهي جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل گشت و همچنین در چندين عمليات در كردستان و مهران شركت كرد.

در سال 60 به اخذ ديپلم فني در رشته برق موفق شد و یک سال پس از آن، به عنوان مربي امور تربيتي در آموزش و پرورش به تدريس و تربيت دانش‌آموزان پرداخت.

 در نيمه شعبان سال 64 در سالروز تولد حضرت ولي عصر(عج) به لباس مقدس روحاني ملبس شد. احساس مسؤليت و اشتياق وي به نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) موجب حضور فعالانه‌اش در جبهه‌هاي جنگ تحميلي شد و سرانجام در منطقه عملياتي كربلاي5 در شب نهم بهمن ماه سال 65 پس از اداي نماز جماعت و برپايي دعاي پر فيض كميل، هنگام تجديد وضو در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تركش گلوله توپ به فيض عظماي شهادت نايل آمد و پيكر پاكش در بهشت‌زهرا(س) آرام گرفت.

در فرازي از وصيتنامه شهيد حسن محمدنژاد خطاب به خانواده‌اش می خوانیم«اگر بخواهيد دست از انقلاب و امام برداريد و خداي ناكرده بدگويي كنيد اصلاً از شما راضي نخواهم بود و از همه شما عزيزان مي‌خواهم به ياد خدا باشيد و قيامت را فراموش نكنيد و فرامين الهي را به نحو احسن انجام دهيد و براي من طلب مغفرت كنيد و خوشحال باشيد كه آگاهانه راه الهي را پيمودم و به هدفم رسيدم».

روحش شاد و راهش پررهرو باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha