شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان بر لزوم تکریم و تجلیل جانبازان به عنوان شهدای زنده جامعه اسلامی تاکید کرد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) ، روز جانباز اظهار داشت: ما همگی مدیون شهدای زنده هستیم و باید به تجلیل و تکریم از جانبازان در کنار گرامیداشت یاد و خاطره شهدای به معراج رفته اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: ما حقیقتا بدهکار این بزرگمردان هستیم و باید در حد توان خود نسبت به ادای این بدهکاری اقدام نماییم.

عضو خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان کرد: ملت ایران باید نام و یاد و مجاهدت جانبازان عزیز را زنده نگه دارد و به ویژه به تجلیل از خانواده های آنان که در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند، بپردازد.

وی اضافه کرد: به احترام قمر بنی هاشم (ع) ، جانباز بزرگ کربلا باید روز جانباز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و مردم و دولت و رسانه ها به این مهم عنایت ویژه داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی در ادامه با اشاره به رسالت مهم رسانه های جمعی در قبال تکریم و تجلیل از جانبازان و خانواده های معظم آنان گفت: رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما نباید تنها در روز جانباز و ایام مناسبتی به مصاحبه با جانبازان و اجرای ویژه برنامه هایی در این خصوص اهتمام داشته باشند بلکه باید این کارها در طول سال انجام شود چرا که ما همیشه مدیون فداکاری و ایثارگری این عزیزان هستیم.

وی با تاکید بر این که مصاحبت و هم نشینی با جانبازان بسیار آموزنده و مفید است، ابراز داشت: هر کس در هر لباسی که هست هر خدمتی که می تواند باید در قابل این بزرگواران انجام دهد به طوری که حتی بیان خاطرات از زبان آن ها نیز می تواند بسیار آموزنده و انسان ساز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha