شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

امام جمعه بوشهر گفت: نخبگان به یک کشور قدرت، اقتدار و توانمندی در عرصه رقابت‌های بین المللی و منطقه‌ای می دهند و موجب رشد، کمال و توسعه در جامعه خود می شوند.

به گزارش سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در دیدار مسئولین بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر، گفت: تاریخ انسان همیشه در روند زمانه خودش، تحولات را مدیون نخبگان می داند.

نماينده  ولی فقیه در بوشهر  ادامه داد: نخبگان، چهره‌های برتر جامعه انسانی و منشأ تحولات شگرف در تاریخ بشریت هستند.

وی اذعان داشت : در مسائل معنوی، انبیاء که نخبگان جامعه هستند و در مسائل مادی در حوزه‌های مختلف حیات بشری مثل صنعت، این نخبگان هستند که در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری منشاء تحولات، پیشرفت و تکامل حیات بشری گردیدند.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه منشاء تحولات عظیم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی، همگی از نخبگان بودند، بیان داشت: این نخبگان هستند که به یک کشور قدرت، اقتدار و توانمندی در عرصه رقابت‌های بین المللی و منطقه‌ای می دهند و موجب رشد، کمال و توسعه در جامعه خود می شوند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري تاکید کرد: توجه به طراحی نخبگانی توسعه و پیشرفت و عنایت ویژه به نخبگان یک ضرورت استراتژیک است و هر کس در این رابطه کم اندیشی، کاستی و کاهلی کند قطعا به آن جغرافیا و آن هندسه لطمه بسیار شدیدی می زند.

نماينده ولي فقيه دربوشهر با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت جهان، مدیریت نخبگان است، بیان داشت : مدیریت نخبگانی مثبت ، فضا را به سمت صلح، آرامش، کمال و معنویت اخلاق پیش می برد ولی مدیریت نخبگانی منفی که در جهان سلطه وجود دارد، جهان را به سمت سکوت، درگیری، نزاع، جنگ، استعمار و استثمار پیش می برد.

وی در ادامه گفت: ما باید در همه عرصه ها حتما برنامه ریزی و طراحی تولید نخبگان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري همچنین اظهار داشت : ما باید کودکانمان را با یک برنامه ریزی نخبگانی به سمت و سوی تولید جغرافیای بسیار بالای جمعیت نخبگانی برنامه ریزی کنیم که این خود پروسه‌ی بسیار دقیقی است که باید در این رابطه هزینه های لازم  صورت بگیرد.

امام جمعه بوشهر در پایان بیانات خود با بیان اینکه ما اگر خواستار نظامی دارای با تمامی شاخصه های توسعه و پیشرفت  هستیم باید نگاه نخبگانی به تمامی برنامه ها داشته باشیم، خاطر نشان نمود : اگر نگاهی غیرنخبگانی، غیر علمی و غیر دانش بنیان داشته باشیم خودِ این برنامه چون نخبگانی نیست، نظام را دچار مشکل می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha