شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهدا

مراسم بزرگداشت 27 شهید طلبه مدرسه علمیه محمودیه فاروج با حضور،طلاب،اساتید و علمای مشهدی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، حجت الاسلام جمالی، از سخنرانان و وعاظ مشهد در اين مراسم‌، شهداء را طلایه داران عرصه ایثار و از خود گذشتگی دانسته وبر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنها تاکید کرد.

 وي، در ادامه با اشاره به آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ»، شهداء را از جمله انسانهای خود ساخته  و کمال یافته ای دانست که با  نثار خون سرخشان بر سر عهد با خدای خود در حفظ و صیانت از ارزشهای اسلامی و انقلابی ایستادگی کردند.

حجت الاسلام  جمالی، با بيان اين كه پرچم مبارزه با استکبار و ظلم در طول تاریخ به دست عالمان دینی و روحانیت بوده و هر جا نیاز به حضور  طلاب و روحانیت در صحنه بوده، آنها در صف مقدم بوده اند، خاطر نشان كرد: نمونه عینی آن در جنگ تحمیلی تحقق یافت که طلاب نوجوان و جوان همچون ستاره ای در خشان در پیشاپیش سپاه اسلام به حفاظت از آرمان‌های اسلام و نظام مقدس بپا خواستند.

سخنران اين جلسه، به جایگاه ایران در منطقه و جهان اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: امروزه به برکت ایستادگی و مقاومت شهیدان، کشور ما از نعمت استقلال برخوردار بوده و مستکبرانی که تا قبل از انقلاب ایران را حیات خلوت خود میدانسته و حقوق مردم ایران برایشان ارزشی نداشت، امروز مجبور به عقب نشینی شده و به عظمت ملت ایران اعتراف كرده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha