شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام ربانی

تعلیم و تربیت زنان در عصر کنونی، به خاطر تهاجم فرهنگی افسار گسیخته غرب و جریان الحادی فمنیسم که بنیاد خانواده ها را به هم می ریزد، ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ربانی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید جامعه الزهرا(س)، با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: هرچه در رابطه با حضرت زهرا سخن بگوییم کم گفته ایم و انشاءالله امسال نیز که با ایام شهادت آن حضرت آغاز شد، سال توام با خیر برکت برای همه ملت ایران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه علم ودانش در اسلام، ابراز داشـت: کسب علم و دانش از سوی بزرگان، علت اصلی بقا اسلام بوده و خواهد بود و اگر امروز بخواهیم تمدن اسلامی را احیاء کنیم باید به مسئله تعلیم و تربیت توجه جدیی داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به جایگاه زنان و توجه آنان به علم و دانش اشاره کرد و ادامه داد: تعلیم و تربیت زنان در عصر کنونی، به خاطر تهاجم فرهنگی افسار گسیخته غرب و جریان الحادی فمنیسم که بنیاد خانواده ها را به هم می ریزد، ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی افزود: اگر بناست جامعه شیعی به حیات اجتماعی پویای خود ادامه دهد، وجود مراکزی چون جامعة الزهرا(س) از ضرورت هاست تا بتوانیم زنانی دانشمند و روزآمد داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تاکید بر این که جریان الحاد و مادیگری، جوامع بشری را به انحطاط می کشاند، تاکید کرد: باید درمقابل این گونه حرکات، ایستادگی کرد و فرهنگ اصیل اسلام ناب را معرفی کرد.

وی همچنین با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، گفت: لازم می دانم از زحمات استادی که متخلق به اخلاق است و سالیان سال در پویایی این مجموعه سهم بزرگی داشته اند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: نام جامعه الزهرا(س)، نام حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی را تداعی می کند  و30 سال خدمات آموزشی و تربیتی که با نظارت مستقیم ایشان انجام شده  قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی به سوابق مدیر جدید جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان بیش از 20 سال سابقه آموزشی پژوهشی دارد و امیدواریم در مسئولیت جدید موفق باشند. 

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha